این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 15 مهر 1404
پژوهش های مدیریت در ایران
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۱۴۹-۱۷۲
عنوان فارسی
الگوریتمی برای انداز ه گیری قابلیت خدمت رسانی فازی MCDM زنجیره های تأمین، با رویکرد
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این مقاله ارائه الگوریتمی بر پایه رویکرد تصمیم گیری چند معیاره فازی، به منظور اندازه گیری قابلیت خدمت رسانی زنجیره های تأمین در راستای افزایش رضایت مندی مشتریان است. برای این منظور، در ابتدا شاخص های ارزیابی عملکرد از طریق مرور پیشینه تحقیق در خصوص عملکرد و خدمت رسانی زنجیره های تأمین، شناسایی شدند، سپس، برای انتخاب شاخص های مناسب به منظور اندازه گیری قابلیت خدمت رسانی زنجیره های تأمین، از تکنیک غربال گری فازی استفاده شد. علاوه بر این، ضریب اهمیت نسبی هر یک از شاخص های منتخب با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل فازی برای رتبه بندی عملکرد زنجیره های تأمین TOPSIS سلسله مراتبی فازی تعیین شد و از تکنیک در ایجاد رضایتمندی مشتری استفاده شد. در گام پایانی، ضمن قطعی سازی مقادیر فازی شاخص های منتخب در قالب چهار مؤلفه اصلی، اندازه قابلیت خدمت رسانی هر زنجیره تأمین بر روی نمودار چهار وجهی ترسیم گردید. اجرای الگوریتم پیشنهادی در یک مطالعه موردی نشان داد که این چارچوب از کارایی و اعتبار عملی بالایی برخوردار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
زنجیره های تأمین، رضایت مشتری (خدمت رسانی)، غربال سازی فازی .SCOR مدلفازی،
عنوان انگلیسی
A Technique for Supply Chains Capability Measuring in Servicing Development Using Fuzzy MCDM Approach
چکیده انگلیسی مقاله
This paper proposes a Fuzzy Multiple Criteria Decision Making (FMCDM) approach for measuring supply chains capability with the main aim of customer satisfaction development. Drawing on the four measurement criterions of a Supply Chain Operations Reference (SCOR) model, this research first summarized the customer satisfaction and performance indexes synthesized from the literature relating to supply chains capability. Then, for screening, the indexes fit for supply chains capability in customer satisfaction development were selected through fuzzy screening. Furthermore, the relative weights of the chosen indexes were calculated by Fuzzy Analytic Hierarchy Process (FAHP). The MCDM analytical tool of TOPSIS was adopted to rank the supply chains performance and improve the gaps with three supply chains as an empirical example. The analysis results highlighted the critical aspects of evaluation criteria as well as the gaps to improve supply chains capability for achieving the aspired/desired level of customer satisfaction development. The results also showed that the proposed FMCDM measuring model using the SCOR framework can be a useful and effective assessment tool.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
زنجیره های تأمین, رضایت مشتری (خدمت رسانی), غربال سازی فازی .SCOR مدلفازی
نویسندگان مقاله
ابوالفضل کزازی |
-
عادل آذر |
-
ابوذر زنگویینژاد |
-
نشانی اینترنتی
https://mri.modares.ac.ir/article_276_8383808f5f70e9a8ce1ee576bc21b310.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات