این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت در ایران، جلد ۲۴، شماره ۳، صفحات ۱۶۹-۱۸۵

عنوان فارسی تحلیل روایت پژوهانه عوامل موثر بر شدت پشیمانی پس از خرید بانوان جوان
چکیده فارسی مقاله احساس پشیمانی پس از خرید یک محصول ، به معنای ارجح دانستن گزینه های انتخاب نشده است. شرایط حال حاضر دنیای کسب وکار از جمله توسعه فناوری اطلاعات و دسترسی مشتریان به محصولات و برندهای متنوع موجب افزایش تعداد جایگزین ها شده و احتمال بروز پشیمانی پس از خرید را افزایش داده است. شدت پشیمانی پس از خرید بر واکنش های خریدار موثر است. شناسایی عوامل موثر بر شدت پشیمانی پس از خرید موجب افزایش دانش بازاریابان در کنترل رفتار پس از خرید مشتریان می شود. در این پژوهش با رویکرد روایت پژوهی ، مصاحبه با ده مشارکت‌کننده انجام شد. با استفاده از تحلیل مضمون، عوامل موثر بر شدت پشیمانی در دو دسته مصرف کننده و گزینه منتخب تقسیم می شود. ویژگی‌های مصرف‌کننده شامل پذیرش مسئولیت، بیشینه‌گرایی نتایج تصمیم، توانایی توجیه تصمیم ،مقایسه اجتماعی و درگیری مستمر فرد با گزینه منتخب است. ویژگی‌های گزینه منتخب شامل اعتبار برند و سطح قیمت محصول منتخب، تنوع و افق زمانی جایگزین‌های آتی، سهولت مقایسه ظاهری و فنی گزینه ها است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پشیمانی پس از خرید، روایت پژوهی، بانوان جوان،

عنوان انگلیسی Narrative Analysis of Factors Effect on Post- Purchase Regret Intensity of Young Women
چکیده انگلیسی مقاله Regret is a key element of future customer behaviors & Post-Purchase Regret is one of the negative emotions after the purchase. The development of technology and the ease of access to information about not selected purchase options have raised the possibility of regret. Generally, there are various factors in the post-purchase regret that increase or decrease the intensity of this negative feeling. .In this research , based on Narrative research methodology, interviews was conducted with 10 young women. thematic analysis revealed factors intensify post –purchase regret in 9 categories: ease of Physical and technical comparison options, acceptance of responsibility, brand credibility and product price level, decision maximization versus satisfaction, decision justification, social comparison, diversity and time horizons of future options, and ultimately enduring involvement with the chosen option.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پشیمانی پس از خرید, روایت پژوهی, بانوان جوان

نویسندگان مقاله شهریار عزیزی |
دانشیار، دانشکده ی مدیریت و حسابداری ، دانشگاه شهید بهشتی ، تهران ، ایران

زهرا عفیفی راد |
دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده ی مدیریت و حسابداری ، دانشگاه شهیدبهشتی، تهران ، ایران

بهمن حاجی پور |
دانشیار، دانشکده ی مدیریت و حسابداری ، دانشگاه شهید بهشتی ، تهران ، ایران

زهرا فضلعلی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، دانشکده ی مدیریت و حسابداری ، دانشگاه شهید بهشتی ، تهران ، ایران


نشانی اینترنتی https://mri.modares.ac.ir/article_535_d8e32e0bfe6af3bb0041f71ca028aaa4.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات