این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت در ایران، جلد ۲۴، شماره ۳، صفحات ۱۴۴-۱۶۷

عنوان فارسی بررسی اخلاقیات خرده‌فروشان الکترونیک و تأثیر آن بر تمایلات رفتاری خریدار و تصویر خرده‌فروش
چکیده فارسی مقاله از مهم‌ترین عواملی که به‌طور فزاینده‌ای افکار و رفتار خریداران را شکل می‌دهد، رعایت اخلاق و پایبندی به اصول اخلاقی در کسب‌وکارهای امروزی می‌باشد. یکی از چالش‌های اساسی کسب‌وکارها به‌خصوص کسب‌وکارهای آنلاین، پایبندی فروشندگان به اصول اخلاقی است که بر جنبه‌های مختلف کسب‌وکار ازجمله تمایلات رفتاری خریدار و تصویر خرده‌فروش اثرگذار است. پژوهش حاضر به اخلاقیات خرده‌فروشان الکترونیک و تأثیر آن بر تمایلات رفتاری خریدار و تصویر خرده‌فروش می‌پردازد. این پژوهش از نظر هدف از نوع توسعه‌ای و کاربردی می‌باشد. جامعه آماری را 342 نفر از مشتریانی که به صورت الکترونیک خرید می‌کنند تشکیل می‌دهد. ابزار گردآوری داده‌های کمی پرسش‌نامه بوده‌است. تحلیل داده‌ها به روش مدل سازی معادلات ساختاری و بااستفاده از نرم‌افزارهای اِس‌پی‌اِس‌اِس و پی‌اِل‌اس انجام شده‌است. مدل اخلاقیات خرده‌فروشان الکترونیک شامل پنج بُعد می‌باشد: 1. حریم خصوصی، 2. امنیت، 3. قابلیت اعتماد ، 4. عدم فریب‌کاری 5. خیرخواهی. براساس یافته‌های پژوهش، اخلاقیات خرده‌فروشان الکترونیک بر تمایلات رفتاری خریدار و تصویر خرده‌فروش تأثیر مثبت و معناداری دارد. کلیدواژه‌ها: اخلاقیات خرده‌فروشان الکترونیک، تجارت الکترونیک، تمایلات رفتاری خریدار، تصویر خرده‌فروش
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اخلاقیات خرده‌فروشان الکترونیک، تجارت الکترونیک، تمایلات رفتاری خریدار، تصویر خرده‌فروش،

عنوان انگلیسی Analyzing E-Retailers Ethics Model and its Impact on Buyer’s Behavioral Tendencies and Retailer’s Image
چکیده انگلیسی مقاله It is the ethics and commitment to morals in today’s business that are of the most important factors that shape the buyer’s thinking and manners on a growing basis. One of the main challenges ahead of businesses, especially online businesses is sellers' commitments to morals that influences different aspects of each business such as the buyer's behavioral tendencies and retailer image. The present study examined electronic retailers’ ethics and its impacts on the buyer's behavioral tendencies and retailer image. In terms of aims, the study is developmental and practical. The statistical population includes 342 customers that shop online. The quantitative data were gathered by means of questionnaire. The data were analyzed by Structural Equation Modeling and through SPSS and PLS software. The model of e-retailers ethics involves five dimensions: 1. Privacy, 2. Security, 3. Reliability, 4. Non-deception, 5. Benevolence. As for the findings, e-retailers ethics positively affect the buyer's behavioral tendencies and retailer image. Keywords: e-retailers ethics, electronic commerce, customer behavioral tendencies, retailer image.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اخلاقیات خرده‌فروشان الکترونیک, تجارت الکترونیک, تمایلات رفتاری خریدار, تصویر خرده‌فروش

نویسندگان مقاله جعفر عیوض پور |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

حسین رضایی دولت آبادی |
استادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

مجید محمدشفیعی |
استادیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران


نشانی اینترنتی https://mri.modares.ac.ir/article_534_0c99afdd1c0d433b580f7c0d9a37471c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات