|
مهندسی عمران مدرس، جلد ۲۰، شماره ۳، صفحات ۷۹-۹۲
|
|
|
عنوان فارسی |
مدلسازی عددی فشار وارد بر موج شکن سکویی مرکب و مقایسه آن با موج شکن کیسونی افقی با درنظرگیری اثر محیط متخلخل.. |
|
چکیده فارسی مقاله |
توزیع فشار حاصل از اندرکنش موج و سازه بر موج شکن های کیسونی افقی، یکی از پارامترهای تاثیرگذار بر طراحی این موج شکن می باشد. با توجه به تاثیر قابل توجه این پارامتر، استفاده از موج شکن سکویی مرکب جهت بهبود عملکرد و کاهش نیروهای وارد بر سازه مورد بررسی قرار گرفته است. در این مطالعه به مدلسازی عددی فشار وارد بر موج شکن سکویی مرکب و مقایسه آن با موج شکن کیسونی افقی بهوسیله مدل عددی FLOW-3D پرداخته شده است. موج شکن سکویی مرکب نسبت به موج شکن کیسونی افقی در P1 (حداکثر فشار وارد بر کیسون در تراز آب) مقدار فشار بدست آمده کاهش 52/02 %، در P2 (حداکثر فشار در تاج کیسون) مقدار فشار بدست آمده کاهش 63/07 و در P3 (حداکثر فشار در پنجه کیسون) کاهش 76/09% و در Pu ( فشار بالابرنده زیر کیسون) این مقدار فشار کاهش 53/92% را داشته است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
موج شکن سکویی مرکب،فشار،موج شکن سکویی،موج شکن کیسونی افقی،محیط متخلخل. |
|
عنوان انگلیسی |
Numerical Modeling of Pressure on Composite Berm Breakwater and its Comparison with Horizontally Caisson Breakwater Considering the Effect of Porous Medium |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The pressure distribution resulting from the wave interaction in the horizontally caisson breakwater is one of the important parameters in the design of this breakwater. Due to the significant impact of this parameter, the use of composite berm breakwater has been investigated to improve the performance and reduce the forces applied to the structure .In this study, numerical modeling of pressure on composite berm breakwater and its comparison with horizontally caisson breakwater has been investigated by numerical model of FLOW-3D. In composite berm breakwater, compared with the horizontally caisson breakwater at P1 (the maximum pressure applied to the caisson at the surface of the water), the amount of achieved pressure showed the reduction of 52.09% and at P2 (maximum pressure in the caisson crest), the achieved pressure showed 63/07 % decrease. Also in P3 (maximum pressure in caisson toe), the pressure was reduced by 76.09%, and in Pu (uplift pressure under caisson), this value indicates a decrease of 53.92%. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Composite Berm Breakwater,Pressure,Berm Breakwater,Horizontally Caisson Breakwater,Porous Medium. |
|
نویسندگان مقاله |
مرتضی مرعشیان | morteza marashian Water and Environmental Engineering Department, Faculty of Civil Engineering, Shahrood University of Technology گروه مهندسی آب و محیط زیست، دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود
مهدی عجمی | mahdi adjami Water and Environmental Engineering Department, Faculty of Civil Engineering, Shahrood University of Technology گروه مهندسی آب و محیط زیست، دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شاهرود
احمد رضایی مزیک | Ahmad Rezaee mazyak Faculty of Civil and Environmental Engineering, TMU گروه سازههای دریایی، دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mcej.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-20607-1&slc_lang=fa&sid=16 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی اصیل (کامل) |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|