این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 15 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۱۰، شماره ۳۵، صفحات ۲۶۷-۲۸۲
عنوان فارسی
ارائه الگوی سرمایه فرهنگی در دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی مقاله
هدف: تحقیق حاضر با هدف تدوین مدل سرمایه فرهنگی در دانشگاه پیام نور انجام شد. روش: روش تحقیق در این پژوهش در مرحله اول، اکتشافی و کیفی و در مرحله دوم، از نوع کمّی و کاربردی بود. جامعه آماری در مرحله اول، 15 نفر از اعضای هیئت علمی رشته مدیریت دانشگاه پیام نور بود که به شیوه هدفمند انتخاب شدند و از آنان مصاحبه عمیق به عمل آمد و در مرحله دوم، کلیه دانشجویان پیام نور استان اردبیل بودند که 384 نفر به عنوان حجم نمونه از جدول مورگان و به شیوه تصادفی طبقهای انتخاب شدند. یافتهها: با حذف کدهای تکراری، کدگذاری نهایی به 127 کد مفهومی خلاصه شد و در پایان، تعداد 77 شاخص به عنوان شاخصهای سرمایه فرهنگی در دانشگاه پیام نور انتخاب شدندکه در ادامه با استفاده از نظرات هفت تن از اعضای هیئت علمی و تحلیل عاملی اکتشافی در 10 مفهوم سرمایه فردی، سرمایه عینی و نهادی، خرد فرهنگی، احساس تعلق فرهنگی، آگاهی فرهنگی، تحولگرایی، فرهنگمداری دانشگاه، تعهدمداری، حمایتهای فرهنگی و هوش فرهنگی دستهبندی شدند. نتیجهگیری: بعد از تأیید روایی مطالعه توسط اعضای هیئت علمی از طریق مصاحبه، مدل سرمایه فرهنگی برای دانشگاه پیام نور تدوین شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سرمایه فرهنگی، دانشگاه پیام نور، سرمایه عینی و نهادی، سرمایه فردی،
عنوان انگلیسی
Designing a Cultural Capital Model at Payame Noor University
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives:The present study is conducted with the aim of developing a cultural capital model at Payame Noor University. Method: The research method in this research is exploratory and qualitative in the first stage and in the second stage it is quantitative and applied. In the first stage, the statistical population was 15 faculty members of Payame Noor University, who were selected purposefully. An in-depth interview was conducted with them, and in the second stage, the statistical population was all students of Payam-e-Noor in Ardabil province, and 384 people were selected as the sample size from Morgan's table and in a random stratified manner. Results: After removing duplicate codes and final coding, the research findings were reduced to 127 conceptual codes. At the end, 77 indicators were selected as indicators of cultural capital in Payame Noor University and then using the opinions of seven faculty members and analysis. Exploratory factors include ten concepts: "individual capital", "objective and institutional capital", "cultural wisdom", "sense of cultural belonging", "cultural awareness", "evolutionism", "university culture orientation", "orbital commitment", " "Cultural Support" and "Cultural Intelligence" were categorized. Conclusion: After confirming the validity of the study by faculty members through interviews, a cultural capital model was developed for Payame Noor University.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سرمایة فرهنگی, دانشگاه پیام نور, سرمایة عینی و نهادی, سرمایة فردی
نویسندگان مقاله
بهروز اسکندرپور |
استادیار، مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_894_6683c92ff1ae7e6b6b9d4f66190c0388.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات