این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۱۱، شماره ۴۰، صفحات ۴۸۷-۵۰۴

عنوان فارسی تأثیر عوامل فرهنگ دینی بر کیفیت آموزش مجازی در دورۀ شیوع ویروس کرونا (مورد مطالعه: مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان)
چکیده فارسی مقاله هدف: ﻫﺪف از انجام پژوهش حاضر، ارزیابی مؤلفه‌ها و عوامل فرهنگ دینی مؤثر بر کیفیت آموزش مجازی، مانند کارامدی در ارائۀ محتوا، تعامل حرفه‌ای و ارزشیابی مبتنی بر شاخصهای وفای به عهد، حسن خلق و صداقت بود که از اهمّ شاخصها در فرهنگ دینی به شمار می‌آیند. روش: پژوهش حاضر به روش توصیفی- تحلیلی از نوع پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات میدانی انجام و از فرمول کوکران برای جوامع نامعین استفاده شد. حجم نمونه 384 نفر تخمین زده شد و تعداد 401 پرسشنامه صحیح و قابل استفاده تهیه شد. یافته‌ها: فرضیه‌های پژوهش، اعم از کارامدی در ارائۀ محتوا، تعامل حرفه‌ای و ارزشیابی مبتنی بر وفای به عهد، حسن خلق و صداقت، به طور معناداری بر کیفیت آموزش مجازی دانشجویان در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان مؤثر بودند. نتیجه‌گیری: نتایج بیانگر این بود که عوامل مطالعه‌شده، بر کیفیت آموزش مجازی دانشجویان تأثیرگذارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش مجازی دانشگاهیان، کارامدی در ارائۀ محتوا، تعامل حرفه‌ای، وفای به عهد، حسن خلق،

عنوان انگلیسی The Effect of Religious Culture Factors on the Quality of Virtual Education in the Period of Coronavirus Outbreak(Case Study: Virtual Education Center for Academics)
چکیده انگلیسی مقاله Objectives: The present study evaluates the components and factors of religious culture affecting the quality of virtual education such as efficiency in content presentation, professional interaction and evaluation, which are based on the criteria of faithfulness, good manners and honesty, which are the most important indicators in religious culture. Method: The research was conducted by descriptive-analytical survey method and field data collection method and Cochran's formula was used for indeterminate communities and the sample size was 384 people and 401 correct and usable questionnaires were prepared. Results : The research findings show that research hypotheses including efficiency in content delivery, professional interaction and evaluation based on commitment, good manners and honesty significantly affect the quality of students' virtual education in the university's virtual training center. Conclusion: The results indicate that the studied factors have affected the quality of students' virtual education.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله آموزش مجازی دانشگاهیان, کارامدی در ارائۀ محتوا, تعامل حرفه‌ای, وفای به عهد, حسن خلق

نویسندگان مقاله مهدی ساعی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازرگانی بین‌المللی. دانشگاه پیام نور تهران غرب. تهران، ایران

علی رجب‌زاده آلمالو |
دکترای علوم سیاسی، گرایش اندیشۀ سیاسی در اسلام. استادیار گروه معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی.


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_1141_e2109ee3b1ef93c0d4b6a856a7d020df.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات