این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۴، شماره ۱۶۴، صفحات ۶۱-۶۴

عنوان فارسی دست زیر دست، دست روی دست
چکیده فارسی مقاله چکیده هنگام آموزش دانش آموزان نابینا چاره ای جز تماس با دست های آنان برای راهنمایی شان یا نشان دادن فعالیتی به آنها نداریم. رفتار غالب معلمان این است که با گذاشتن دست های خود روی دست های دانش آموزان آنان را به سوی فعالیتی هدایت کنند. این رفتار را روش «دست روی دست » می نامند که محدودکننده است. این مقاله که با استفاده از تجربیات زیسته ی نگارنده در فرصت مطالعاتی و دو مقاله ی 1 دیگر در این حوزه نگاشته شده است، به بازشناسی روش دست روی دست و معرفی روش دست زیر دست به عنوان جایگزین مناسب تر آن پرداخته است.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله واژه های کلیدی، کودکان و دانش آموزان با آسیب بینایی، دست روی دست، دست زیر دست، خودتصمیم گیری، درماندگی آموخته شده

عنوان انگلیسی Hand Over Hand, Hand Under Hand
چکیده انگلیسی مقاله Ashraf Karimi*, Ph.D. in curriculum, Faculty of Education, Kharazmi University, Tehran, Iran Abstract When teaching students who are blind, we need to contact their hands to guide them or to show them and activity. Most of teachers place their hands on students' hands to show them something or demonstrate them an activity. This behavior is called "hand over hand" method which is restrictive. This article, which has been written using the author's lived experiences in the study opportunity and two other articles in this field, has recognized the "hand-over-hand" method and introduced the "hand-under-hand" method as a more suitable alternative.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Keywords, Children and students with visual impairment, hand- over-hand, hand- under-hand, learned helplessness, self-determination

نویسندگان مقاله اشرف کریمی | Ashraf Karimi
آموزش و پرورش


نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-14-1627-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آسیب دیده بینایی
نوع مقاله منتشر شده ترجمه (پایان پذیرفته است)
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات