این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۴، شماره ۱۶۴، صفحات ۲۷-۳۲

عنوان فارسی توان بخشیݡ دانش آموزان کم بینا
چکیده فارسی مقاله چکیده توانایی دیدن دارای گستره ای از تیزبینی تا نابینایی مطلق است. بعضی از دانش آموزان با آسیب بینایی، کم بینا محسوب می شوند و برای کسب مهارت های مختلف و آموزش با مشکل روبه رو هستند. توان بخشی مناسب و استفاده از وسایل کمک بینایی می تواند با بهبود فرایند یاددهی-یادگیری این دانش آموزان در ایجاد اعتماد به نفس آنان مؤثر باشد. توان بخشی بینایی لزوماً به معنی افزایش دید نیست بلکه به این معنی است که فرد بتواند در انجام فعالیت های روزمره ی زندگی از باقی مانده ی بینایی خود به بهترین شکل استفاده کند. در این مقاله روش های توان بخشی بینایی دانش آموزان کم بینا و ابزارهای کمک بینایی معرفی شده است.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله واژه های کلیدی، ابزارهای کم بینایی ، توان بخشی بینایی، دانش آموزان کم بینا، کم بینایی

عنوان انگلیسی Rehabilitation of low vision students
چکیده انگلیسی مقاله Saeed Jafari*, Bachelor of Optometry, School of Rehabilitation, Zahedan University of Medical Sciences, Zahedan, Iran Abstract Visual ability has a spectrum from sharpness to total blindness. Some of students with visual impairment who are low vision have problems for learning different skills and education. Proper rehabilitation and using low vision devices can help them in teaching-learning process and give them self-confidence. Visual rehabilitation doesn't necessarily mean increased vision, but it does mean that one can use his/her residual vision in daily living activities in the best way. In this article, visual rehabilitation methods and low vision devices for students who are low vision are introduced.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Keywords, Low vision, low vision devices, low vision students, visual rehabilitation

نویسندگان مقاله سعید جعفری |



نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-14-1627-6&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده آسیب دیده بینایی
نوع مقاله منتشر شده ترجمه (پایان پذیرفته است)
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات