این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 4 آذر 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۵، شماره ۱۶۵، صفحات ۸۱-۸۹
عنوان فارسی
تأثیر تمرین های مهارتی بدمینتون بر بهبود یکپارچگی بینایی-حرکتی در کودکان کم توان حرکتی
چکیده فارسی مقاله
چکیده زمینه و هدف: هدف مطالعه حاضر، بررسی تأثیر تمرین های مهارتی بدمینتون بر بهبود یکپارچگی بینایی-حرکتی در کودکان کم توان حرکتی بود. روش: شرکت کنندگان در این مطالعه دختران سنین 7 تا 12 سال با کم توانی حرکتی بودند. پس از آزمون غربالی اولیه هندرسون ( MABC ) تعداد 40 نفر کم توان حرکتی انتخاب شده که در دو گروه کنترل و آزمایشی به طور تصادفی قرار گرفتند. یکپارچگی بینایی-حرکتی از طریق آزمون یکپارچگی بینایی-حرکتی بیری بررسی شد و پیش آزمون و پس آزمون به عمل آمد. گروه آزمایشی در 12 هفته برنامه آموزشی بدمینتون در قالب 36 جلسه شرکت کردند. یافته ها: نتیجه تحلیل کوواریانس نشان داد که تفاوت معنا داری میان آزمودنی های دو گروه در پس آزمون وجود دارد( p≤0/05) و مداخله ی حاضر اثر معناداری بر بهبود یکپارچگی بینایی-حرکتی کودکان با کم توانی حرکتی داشت. نتیجه گیری: نتیجه کلی پژوهش این بود که تأکید بر لزوم جبران کم توانی حرکتی در سنین مدرسه ضروری است و تأثیر آموزش مهارت های بدمینتون در جبران کم توانی فعالیت های حرکتی کودکان مثبت می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
واژه های کلیدی، تمرین های مهارتی بدمینتون، کودکان کم توان حرکتی، یکپارچگی بینایی-حرکتی
عنوان انگلیسی
The effect of Badminton skill exercises on visual-motor integration in children with motor disability
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Objective: The purpose of the current study was to investigate the effect of Badminton skill exercises on visual-motor integration in children with motor disability. Method: The participants of this study were 7-12 year old girls who had motor disability backwardness. After giving Henderson initial screening (MABC) test, 40 motor disability girls were chosen that were randomly assigned to experimental and control group. At the beginning and the end of the study, The Beery visual-motor integration test was used as pretest and posttest. The experimental group attended in training Badminton program for 12 weeks and 36 sessions. Result: The results of the covariance analysis showed that there is a significant difference between the participants of the two groups in the posttest, and the current intervention has significant effect on improving visual-motor integration in children with motor disability (p≤0/05). Conclusion: The overall conclusion of the study was that it is necessary to emphasis on the need to compensate for motor disability at school age; and the impact of Badminton skills training on compensating the children's motor skills activities is positive.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Keywords, Badminton skill exercises, motor skills, visual-motor integration, children with motor disability
نویسندگان مقاله
فرنوش فطروسی | farnoosh fotrousi
دانشگاه غیرانتفاعی مولوی واحد ایوانکی
ماندانا سنگاری | mandana sangari
دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-14-2455-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تربیت بدنی
نوع مقاله منتشر شده
اصیل پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات