پژوهش های کاربردی روانشناختی، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱-۱۸

عنوان فارسی بررسی رابطه ی تجربه رایانه و مهارت‌های اجتماعی با خودکارآمدی دانش آموزان نابینا
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین تجربه رایانه و مهارت‌های اجتماعی با خودکارآمدی دانش‌آموزان نابینای مقطع دبیرستان شهر تهران است. به این منظور 129 دانش‌آموز (36 دختر، 93 پسر) از مدارس نابینایی شهر تهران با نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای بررسی متغیرهای پژوهش، از سه پرسشنامه تجربه رایانه (راستورن و همکاران، 2004)، مهارت­ های اجتماعی (گرشام و الیوت، 1990) و خودکارآمدی (شرر و همکاران، 1982) استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که تجربه رایانه و مهارت‌های اجتماعی توانایی پیش‌بینی خودکارآمدی دانش‌آموزان نابینا را دارد. همچنین بین دختران و پسران نابینا در هر یک از متغیرهای تجربه رایانه، مهارت‌های اجتماعی و خودکارآمدی تفاوت معنا‌داری مشاهده نشد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the relationship between computer experience, social skills and blind students self-efficacy in the secondary level through Tehran city schools
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to investigate the relationship between computer experience, social skills and blind students' self-efficacy in the secondary level through Tehran city schools, So 129 students were selected among Tehran blind schools with accessible sampling (36 females and 93 males). The results of regression analysis showed that computer experience and social skills can predict blind students' self-efficacy. Also among male and female students and each of the computer experience, social skills and self-efficacy variables no significant differences were  found
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://japr.ut.ac.ir/article_55042_1b0a212448efaf2d5f15ce8d056e44b1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1444/article-1444-247444.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات