این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱۱۹-۱۴۳

عنوان فارسی شناسایی موانع تسهیم دانش در شرکت پالایش نفت اصفهان (مطالعه پدیدارشناسی)
چکیده فارسی مقاله امروزه دانش یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های سازمانی می‌باشد، بنابراین مدیریت و به‌کارگیری مؤثر این سرمایه، نقش حیاتی در موفقیت سازمان دارد. مقاله حاضر در پی شناسایی موانع تسهیم دانش در شرکت پالایش نفت اصفهان و تجزیه و تحلیل این موانع در جهت ایجاد زمینه مناسب اجرای مدیریت دانش و تسهیل حرکت سازمان به سوی سازمان یادگیرنده بوده است. در این پژوهش موانع بالقوه تسهیم دانش بررسی شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نوع پژوهش کیفی با استفاده از روش پدیدارشناسی می‌باشد. جامعۀ پژوهش تمام کارکنان رسمی واحد عملیاتی شرکت پالایش نفت اصفهان می‌باشند که دارای حداقل یک سال سابقۀ کاری هستند. داده‌های مورد نیاز از طریق انجام مصاحبه نیمه‌ساختار یافته با 24 نفر از کارکنان که به‌صورت نمونه‌گیری مبتنی بر هدف انتخاب شده‌اند، گردآوری شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات روش هفت مرحله‌ای کلایزی به کار گرفته شده است. نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد که موانع تسهیم دانش شامل موانع فردی، موانع سازمانی، موانع فرهنگی و موانع فناورانه می باشد. در نهایت راهکارهایی برای رفع این موانع به مدیران سازمان ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تسهیم دانش، موانع تسهیم دانش، پدیدار شناسی، روش کلایزی،

عنوان انگلیسی Identifying the Barriers of Knowledge Sharing in Isfahan Oil Refining Company (The Phenomenology Research)
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, knowledge is one of the most important organizational assets; therefore effective management and employing of this asset has vital role in the organizational success. The present research identifies knowledge sharing barriers in the Isfahan Oil Refining Company and analyzes these barriers to create a suitable context for the implementation of knowledge management and to facilitate movement of the organization into the learning organization. This study is applied and qualitative-phenomenology. The research population includes official employees of Isfahan Oil Refining Company’s operational unit with at least one year of work experience.The data are collected by semi-structured Interview with 24 of the employees who have been selected by purposeful sampling. Also, the Colizzi’s seven- step method for information analysis is employed. Results indicate that the knowledge sharing barriers include individual, organizational, cultural and technologic barriers .Finally solutions for removing these barriers to the managers of the organization are presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید محسن علامه | seyed mohsen
استاد یار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

علی شایمی برزکی | shaemi barzoki
استادیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

الناز سیدصدری |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_10904_60cacfd8c1ff6b3fcf202833d3d53887.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245957.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات