این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۶۵-۸۴

عنوان فارسی بررسی عوامل مؤثر ده گانه مدل لیندگرین در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت گردشگری ایران (مورد مطالعه :آژانس های مسافرتی)
چکیده فارسی مقاله امروزه به‌دلیل شدت یافتن رقابت، سازمان‌ها در محیطی پویا و پرابهام فعالیت می‌کنند. از دیدگاه رقابتی، تداوم سود‌آوری سازمان‌ها در گرو جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود عنوان می‌شود، در شرایط کنونی تمام توجه، متمرکز بر روابط با مشتری شده است و مشتری به‌عنوان یک رکن اساسی در سازمان‌ها مطرح می‌باشد. در مقاله حاضر، عوامل مؤثر ده‌گانه مدل لیندگرین در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری در دو آژانس متعلق به بنیاد مستضعفان بررسی و این عوامل مؤثر رتبه‌بندی شده است . مدل لیندگرین یکی از جامع‌ترین مدل‌های بررسی عوامل مؤثر در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد که به بررسی ده عامل مؤثر از جمله تکنولوژی اطلاعات، افراد سازمان، مدیریت دانش، استراتژی مشتری، فرهنگ، استراتژی تعامل با مشتری، فرایند مدیریت ارتباط با مشتری، سازمان، استراتژی برند و استراتژی ایجاد ارزش می‌پردازد. داده‌های مورد نیاز برای این تحقیق از طریق ابزار پرسشنامه و به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده از 385 نفر از مشتریان دو آژانس آیتو و پرسپولیس جمع‌آوری و داده‌ها در قالب آزمون‌های کولموگروف اسمیرنوف، آزمون دوجمله‌ای، آزمون فریدمن، روش تاپسیس و مدل آنتروپی شانون تجزیه و تحلیل شده است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که عوامل ده‌گانه در موفقیت ارتباط با مشتری مؤثر بوده است و این عوامل رتبه‌های یکسانی ندارند. واژه‌های کلیدی: مدیریت ارتباط با مشتری، مدل لیندگرین، صنعت گردشگری.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت ارتباط با مشتری، مدل لیندگرین، صنعت گردشگری،

عنوان انگلیسی A Study on the 10 Effective Factors Of Lindgreen Model on Implementation of customer Relationship Management In Tourism Industry of Iran ( In Travel agencies )
چکیده انگلیسی مقاله Abstract Nowadays, due to intense competition, organizations are operating their activities in a dynamic and high uncertainty environment. From a competitive perspective, having continued profit depends on attracting new customers and retaining existing ones. Currently, all the attention has been focused on the relationship with customer and customer is considered as an essential component of the organization. The purpose of this study is to investigate 10 effective factors of Lindgreen Model on Implementation of customer relationship in agencies which belong to Mostazafan Foundation and to rank those effective factors. Lindgreen Model is one of the most comprehentive models for investigating the implementation of CRM. Those effective factors include Information Technology, People, Knowledge Management, Customer Strategy, Culture, Customer Relation Management Processe, Customer Interaction Strategy, Organization, Brand Strategy and Value-Add Strategy. The required data are gathered by distributing questionnaire among 385 customers of Aito and Perspolis agencies, using simple random sampling. The data are analyzed by Kolmogorov-Smirnov Test (k-s Test), Binomial Test and Friedman Test and also TOPSIS and Shanon’s Entropy Model. The results show that the ten factors of Lindgreen model in the implementation of customer relationship management agencies of Mostazafan Foundation are effective but their ranks are different. Keywords: Customer Relationship Management, Lindgreen Model, Tourism Indusrty
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فریده حق شناس کاشانی | haghshenas kashani
استادیار گروه مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی ، تهران ،ایران

هدی رستگاری |
دانشجوی کارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد الکترونیکی ، مدیریت اجرایی


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_10984_99ca3e18dd44230d520483c356cecab4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245953.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات