این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۱۴۳-۱۱۹

عنوان فارسی بومی‌سازی معیارهای مدل سرآمدی سازمانی (EFQM) در سازمان‌های پژوهشی نظامی
چکیده فارسی مقاله بکارگیری مدل‌های رایج مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی، پاسخگوی سازمان‌های پژوهشی نظامی در حوزه‌های مختلف منابع انسانی، مدیریت راهبردی، رهبری، فرهنگ و رفتار سازمانی و ساختار نیست و این سازمان‌ها را با مشکلاتی مواجه می‌سازد. در این مقاله که مستخرج از پروژه پژوهشی است، با هدف بومی‌سازی معیارهای مدل تعالی مدیریت کیفیت اروپا EFQM) ([1] در سازمان‌هایپژوهش‌های نظامی انجام شد و مبتنی بر آن مدل مفهومی پژوهش طراحی گردید. پژوهش انجام شده بر‌اساس هدف، از نوع کاربردی و از لحاظ گردآوری اطلاعات، از نوع پیماشی است. ابعاد مؤلفه‌ها و شاخص‌های مدل مفهومی با روایی بالایی مورد تأیید خبرگان پژوهش قرار گرفت. نتایج به دست آمده با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی معیارهای بومی شده در سازمان‌های پژوهشی موردنظر نشان‌ می‌دهد که در این میان رهبری و مدیریت بالاترین امتیاز و مدیریت منابع وشراکت‌ها پایین‌ترین امتیاز در بعد توانمند‌سازها را به خود اختصاص داده است. در بعد نتایج نیز معیار ارزش‌افزایی برای کاربران با بالاترین امتیاز و ارزش‌افزایی برای ذینفعان با پایین‌ترین امتیاز را کسب کرده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله واژه‌های کلیدی، تعالی سازمانی، ارزیابی عملکرد، EFQM،

عنوان انگلیسی Localization of European Foundation for Quality Management (EFQM) In Military Research Organizations
چکیده انگلیسی مقاله Applying current quality management models is not proper for military research organizations relating different fields of human resource, strategic management, leadership, culture and organizational behavior. Application of these models organizations and may cause some issues for these organizations. This research paper aiming at upholding current EFQM excellence model is based on a research being hold in the military research organizations, according to which the conceptual research model was designed. The research followed an applied purpose through survey data collection method. The validity of the aspects, categories and indicators of the model was strongly confirmed by the experts. The results of the Analytic Hierarchy Process (AHP) technique received 336.8 out of 1000 as a general score for all localized criteria. Leadership and management, having a score of 51.7, were the highest, and resource management and shareholding were at the lowest position among the enablers. In relation to increasing values for users, the score was highest and it was the lowest for shareholders.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله دکتر محمدرضا سلطانی | mohammad reza
استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه جامع امام حسین ع ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)

غلامحسین نیکوکار |
دانشیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه جامع امام حسین ع ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)

محمد تابان |
استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ایلام (Ilam university)

علی صفری |
کارشناسی ارشد، رشته مهندسی صنایع دانشگاه جامع امام حسین ع
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_12122_2edcdc0d418b29090d660f951de35d10.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245919.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات