این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۴، شماره ۱، صفحات ۸۱-۹۸

عنوان فارسی ارائه مدلی برای ارزش ویژه مشتری: مورد مطالعه بانک کشاورزی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف پاسخگویی به این سؤال اساسی صورت گرفته است که مدل مناسب ارزش ویژه مشتری و ارتباط بین متغیرهای مدل چگونه است؟ این پژوهش برای جمع‌آوری داده از روش پیمایش و جهت تحلیل داده‌ها از روش همبستگی استفاده کرده است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان تمام شعب بانک کشاورزی شهر تهران است که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌بندی نسبی و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، 384 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. داده‌های مورد نیاز با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع‌آوری و با استفاده از نرم‌افزار لیزرل تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که مدل ارزش ویژه مشتری در جامعه مورد مطالعه در بر‌گیرنده سه متغیر مستقل ارزش ویژه برآوردی، ارزش ویژه برند و ازش ویژه ارتباط و دو متغیر وابسته ارزش ویژه مشتری و قصد خرید مشتری می‌باشد که به‌ترتیب، ارزش ویژه ارتباط و ارزش ویژه برآوردی بیشترین تأثیر را روی ارزش ویژه مشتری دارند و ارزش ویژه برند تأثیر قابل ملاحظه مستقیمی بر ارزش ویژه مشتری نداشت. همچنین محرک‌های ارزش ویژه مشتری هیچ تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر قصد خرید مشتری نداشتند. بنابراین پیشنهاد می‌شود بانک کشاورزی به منظور حداکثر کردن ارزش ویژه مشتری، بیشتر، بودجه بازاریابی خود را به ترتیب اولویت، صرف فعالیت‌های بازاریابی رابطه‌مند، مدیریت ارزش درک شده مشتری و برندسازی کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Model of Customer Equity (Case study: the Branches of Keshavarzi Bank)
چکیده انگلیسی مقاله This research has accomplished answering following question, what is the suitable model of customer equity what are the relationship between its variables. Survey method used for data gathering and data analyzed using correlation method. The statistical population consisted of Tehran branches Keshavrzi banks customers, which 384 samples selected using stratified sampling method and Krejcie and Morgan table. We used questionnaire for data gathering and LISREL software for data analyzing. Findings show that research model has three independent variables which are value equity, bran equity and relationship equity and two dependent variables which are customer equity and purchase intention. Also, the results depicted that relationship equity and value equity has greater effect on customer equity and brand equity does not have direct significant effect on customer equity. Also, customer equity drivers does not have any significant effect on customer purchase intention.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نبی اله دهقان |
استادیار، دانشکده مدیریت راهبردی، دانشگاه عالی دفاع ملی،تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه عالی دفاع ملی (Supreme national defense university)

زهره دهدشتی شاهرخ | dehdashti shahrokh
دانشیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

سمانه نعمتی زاد |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی،دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی،تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_12123_85b7fe677c0f9adfa0ef037e355d3506.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245917.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات