این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۱۷۶-۲۰۱

عنوان فارسی تأثیر آگهی‌های خدمات عمومی بر قصد کمک مالی: تبیین نقش میانجی ترشح هورمون اکسی‌توسین
چکیده فارسی مقاله آگهی‌های خدمات عمومی که یک مقوله مهم در بازاریابی اجتماعی است، افزایش هوشیاری عمومی و توسعه راه‌حل‌های ممکن برای مسائلی است که مربوط به عموم مردم بوده و باورها، طرز تلقی، رفتار و قصد آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. با این زمینه پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آگهی‌های خدمات عمومی بر قصد کمک مالی با در نظر گرفتن نقش میانجی ترشح هورمون اکسی‌توسین انجام شده است. طرح تجربی پژوهش، طرح پیش‌ آزمون و پس آزمون با یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش دانشجویان زن دانشگاه مازندران بودند که از طریق همتاسازی نمونه لازم انتخاب و برای هر گروه 10 نفر تعیین شد. در این پژوهش افراد در معرض نمایش فیلم تبلیغاتی با مضمون آگهی‌های خدمات عمومی قرار گرفتند. البته قبل و بعد از نمایش فیلم از هر فرد خون‌گیری به عمل آمد. در‌نهایت افراد به پرسشنامه‌ای که برای سنجش متغیر قصد کمک مالی تهیه شده بود، پاسخ دادند. داده‌ها تجزیه و تحلیل و فرضیه‌ها آزمون شدند. در پایان نتایج نشان داد که میانگین‌ها برابر شده و آگهی‌های خدمات عمومی بر قصد کمک مالی با در نظر گرفتن نقش میانجی ترشح هورمون اکسی‌توسین تأثیرگذار نمی‌باشد و فرضیه‌های پژوهش رد شدند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Impact of Public Service Advertising on Intention to Donate: Explaining Role of Mediator Secretion of Oxytocin Hormone
چکیده انگلیسی مقاله Public service advertises are an important issue in social marketing, increase public awareness and develop possible solutions to issues relating public and beliefs, attitudes, and affecting behaviors. This study aims to review the impact of public service advertises on intention to donate, considering the role of mediator secretion of oxytocin hormone. Considering Experimental study, this research designed having retest and posttest with an experimental group and a control group. Statistical populations were female students of Mazandaran University. Through the matched sample for the test group and control group, 10 cases were detected. In this study, people exposed to film type of public-service advertising. blood sample was taken from each individual before and after each film. Finally, participants were answered a questionnaire that aims to measure the variable of intention to donate. To analyze the data and test the hypotheses, SPSS18 was used. results show that there was no significant difference and public service advertising has no effects on intention to donate with and without mediator secretion of oxytocin hormone and research hypotheses were rejected.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله میثم شیرخدایی |
استادیار دانشکده علوم اقتصادی و اداری و دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل، گروه آموزشی مدیریت بازرگانی،دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

فرزام فرزان |
استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکتری مدیریت وزرشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

رزیتا فتحی |
استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکترای فیزیولوژی ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

فرشته خلیلی پالندی | khalili palandi
داشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، گرایش بازاریابی بین الملل ، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)

ندا طهماسبی روشن | tahmasebi roshan
داشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، گرایش بازاریابی بین الملل ، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_14667_d83430d433c9e6cab1e9d7339da532df.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245869.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات