این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 9 آبان 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۷۳-۸۹
عنوان فارسی
تأملی بر حمایت سازمانی ادراک شده در پرتو سرمایه اجتماعی
چکیده فارسی مقاله
در دنیای رقابتی کنونی، نقش کارکنان بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. سازمانها به دنبال کارکنانی میباشند که همه تلاش خود را در راستای اهداف سازمان به کار گیرند. پژوهش حاضر در نظر دارد تا در راستای رسیدن به ساز و کارهای لازم برای افزایش حمایت سازمانی ادراک شده، اثر سرمایه اجتماعی را بر آن بررسی نماید. جامعه آماری این پژوهش را تمامی 220 نفر کارکنان شاغل در شعب بیمه البرز شهر تهران تشکیل میدهند. با استفاده از جدول کرجسی و مورگان (1970)، حجم نمونه برای انجام این پژوهش140 نفر تعیین شد. نمونهگیری به روش تصادفی طبقهای و شیوه انتساب متناسب انجام شد. این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بوده و در جمعآوری دادهها از پرسشنامه بهره گرفته شده است. در تعیین پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ و برای تعیین روایی آن از نظرات استادان مدیریت و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. برای آزمون فرضیههای پژوهش از روش تحلیل مسیر بهره گرفته شد. نتایج نشان میدهد که سرمایه اجتماعی تأثیر مثبت و معنادار بر حمایت سازمانی ادراک شده دارد؛ همچنین از میان ابعاد سرمایه اجتماعی، تأثیرگذارترین بعد آن در میان کارکنان بیمه البرز، بعد رابطهای است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating perceived organizational support considering social capital
چکیده انگلیسی مقاله
In today's competitive world, role of employees is more important than ever, organizations are looking for employees who use all their efforts toward organizational goals. this research aimed to investigate the effect of social capital on Achieving to necessary mechanisms in order to increase perceived organizational support. This survey was based on all 220 employees of the Alborz Insurance Company in Tehran as the research population and According to Krejcie & Morgan’s Table (1970), the sample size for this study is 140. This study was conducted using stratified random and proportional method., this study was conducted using descriptive correlational and questionnaire was used for data collecting. In order to determine the questionnaire reliability, Cornbach alpha were used and its content validity determined by opinions of faculties of management as well as the confirmatory factor analysis. Analysis of data was conducted using SPSS16 and LISREL8.5. Also path analysis technique was used to test the hypothesis. The results show that social capital has a positive and significant effect on perceived organizational support; Also relational dimension is the most influential dimension among dimensions of social capital in employees of Alborz Insurance Company.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین دامغانیان |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصادی، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
فرشته قلعه آقابابایی | ghaleh agha babaei
دانشجوی کارشناسی ارشد mba، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
لاله جمشیدی |
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه سمنان، مهدی شهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_14663_692c94af8a8c5c66c4b9337ef328e16b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245865.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات