این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 7 آبان 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۴۹-۷۱
عنوان فارسی
بررسی توانمندی قابلیت مدیریت دانش مشتری در ایجاد نوآوری در مدل کسبوکار (شرکت آپکو)
چکیده فارسی مقاله
خلق مزیت رقابتی، برگ برنده شرکتهای موفق است. نوآوری بهعنوان یکی از راهکارهای خلق مزیت رقابتی شناخته شده است. نوآوری در مدل کسبوکار سازمان موضوع جدیدی است و شرکتهای پیشرو سعی میکنند تا براساس مدلهای کسبوکار نوآورانه ارزش بیشتری را برای مشتریان خود خلق کرده و به آنها ارائه کنند. از آن جایی که نوآوری در مدل کسبوکار تنها نوآوری فنی و سازمانی نیست و نوآوری راهبردی را نیز شامل میشود که نوآوری راهبردی نیز براساس اشتراکگذاری و بالا بردن تأثیر منابع دانش و مهارتهای مدیریتی ایجاد میشود. از این رو جایگاه مهم مدیریت دانش مشتری براساس نوآوری راهبردی در مدل کسبوکار مشخص می شود. هدف تحقیق حاضر ارزیابی توانمندی قابلیت مدیریت دانش مشتری در ایجاد نوآوری در مدل کسبوکار سازمان است. بر این اساس مدل مفهومی تحقیق براساس ادبیات مرتبط ارائه و آزمون شده است.این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی بوده و در آن شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران خودرو(آپکو) مورد مطالعه قرار گرفته است. برای آزمون مدل از مدل معادلات ساختاری استفاده شد. بهطور کلی اطلاعات بهدست آمده از تجزیه و تحلیل مدل مفهومی نشان میدهد که اگر سازمانها از مدیریت دانش مشتری برای بهبود توانمندیهای خود در ایجاد محصولات سفارشیسازی و ایجاد شرایط تصمیم گیری بهینه و طراحی تجربه بهتر مصرف استفاده کنند، میتوانند از طریق ایجاد ارزش براساس کامیابی در مشتریان و افزایش حجم فروش به نوآوری در مدل کسبوکار دست پیدا کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Examine the Ability of Customer Knowledge Management Capabilities to Create Innovative Business Models (Apco Co.)
چکیده انگلیسی مقاله
Innovation can Create competitive advantage and consequently the company success. Innovation in business models is a new them and Companies act based on innovative business models to create and deliver greater value for their customers. Innovation in business model includes not only technological innovation or organizational innovation but also strategic innovation witch is sharing and increasing knowledge resource and managerial skills. Thus the important role of customer knowledge management which is based on strategic innovation in business models, can be identified. this study evaluated the ability of customer knowledge management capability of organizations to create innovative business model. Conceptual model based on the relevant literature is presented and tested. This research is practical and survey- analysis. company of creating custom cars in Iran Khodro (APCO) is the study case of this research. Path analysis and structural equation modeling was used for testing the research model. results show that if Organizations use the customer knowledge management to improve their skills in creating customized products and Create better conditions for optimal decision and design better consumer experience, they can achieve business model innovation by creating value based on the success of customers and increasing sales volume .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سهیلا خدامی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
بهاره اصانلو |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_14662_5dee07f67c14998c722f69e49f7671fe.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245864.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات