این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۷۱-۱۰۳

عنوان فارسی طراحی الگوی عملکرد برند در بازارهای صنعتی
چکیده فارسی مقاله در شرایط به‌شدت رقابتی امروزی حفظ و توسعه سهم بازار نتیجه عملکرد برند است. تأمین‌کنندگان برای حفظ و بهبود جایگاه خود در برابر رقبای خود باید به برندسازی و مدیریت برند مبادرت ورزند. ارتقای ارزش برند به‌عنوان یک مزیت رقابتی متمایز و غیر قابل تقلید مطرح است و بر نقش آن در برتری برند نسبت به برندهای رایج در بازار تأکید می‌شود. بنابراین بررسی عوامل اثرگذار بر عملکرد برند موضوعی پراهمیت در اجرای استراتژی‌های باز‌اریابی به شمار می‌رود. در این مقاله به این سؤال اساسی پرداخته می‌شود که چه عواملی می‌تواند منجر به بهبود عملکرد برند در بازارهای صنعتی شود؟ متغیرهای تحقیق از نقطه نظر کارشناسان و اعضای مرکز خرید شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی شهر تهران بررسی شده است. نتایج حاکی از آن است که ارزش ویژه برندB2B، مسئولیت اجتماعی و شهرت تأمین‌کننده، ترجیح برند و قصد تکرار خرید، اثرات مثبتی بر عملکرد برند دارند. شهرت و مسئولیت اجتماعی تأمین‌کننده نیز تأثیر معنادار و مثبتی بر ارزش ویژه برند B2B دارد و همین طور روابط بین مسئولیت اجتماعی و شهرت تأمین‌کننده، ارزش ویژه برند و ترجیح برند، ترجیح برند و قصد تکرار خرید معنادار و مثبت بود. تأمین‌کنندگان داخلی می‌توانند از یافته‌های تحقیق به‌منظور برندسازی و مدیریت عملکرد برند خود در بازارهای صنعتی داخلی و بین‌المللی استفاده کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Designing a Model of Brand Performance in Industrial Markets
چکیده انگلیسی مقاله In today's highly competitive conditions to maintain and expand market share is the result of brand performance. Suppliers to maintain and improve its position against competitors must pay attention to branding and brand management.Therefore, identifying of factors influencing brand performance is an important issue in the implementation of marketing strategies.In this article, the researchers explore to thisquestion: What factors influencing on brand performance? This study discusses variables from customers’ viewpoints by taking the sample of industrial purchasersand buying center of experts from manufacturers of home appliances in Tehran.106analyzed questionnaires from buying center was presented to. PLS software was used to test hypotheses.The results of the data analysis confirmed that all of theHypothesis.Research Results indicate thatsupplier social responsibility, reputation, B2B brand equity, brand preference and purchasing repeat and loyalty intentions havesignificant and positive effect on brand performance. Relationships reputationand social responsibility on B2B brand equity;social responsibility and reputation;B2B brand equity and brand preference; brand preference and purchasing repeat intentions was significant positively. Internal Suppliers can use the researchfindings to branding and brand performance management in internal and externalindustrial markets.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباس علی رستگار | abbas ali
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

امین کهیاری حقیقت | kohyari haghighat
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بین الملل، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

مینا کهیاری حقیقت | kohyari haghighat
کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، گروه مکانیک، دانشکده مهندسی، دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_14934_b9935866ee49351f50dfea36c9e05f0d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245855.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات