این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 5 مهر 1404
پژوهش های مدیریت در ایران
، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۱۶۹-۱۸۹
عنوان فارسی
بررسی تطبیقی امکان بهکارگیری رهبری خدمتگزار در نظام بانکی از منظر مدیران و کارکنان
چکیده فارسی مقاله
بررسی تطبیقی امکان بهکارگیری رهبری خدمتگزار در نظام بانکی از منظر مدیران و کارکنان علی اکبر فرهنگی1،حسین دامغانیان2، محمدرضا مهرگان3، مجیدرضا داوری4 1- استاد گروه مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران 2- دانشجوی دکتری گروه مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهر ان، ایران 3- دانشیار گروه مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران 4- دکتری گروه مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران دریافت: 23/3/89 پذیرش: 4/3/90 چکیده هدف این مقاله، تعیین امکان یا عدم امکان بهکارگیری رهبری خدمتگزار در بانک مسکن و مقایسه دیدگاههای مدیران و کارکنان شعب در این خصوص براساس شاخصهای جو سازمانی است. روش تحقیق بهکار رفته در این بررسی، برحسب هدف، کاربردی؛ برحسب نحوه گردآوری دادهها، توصیفی- تحلیلی و از نوع همبستگی است. مدیران و دیگر کارکنان شعب بانک مسکن در استان سمنان جامعه آماری این تحقیق را تشکیل میدهند. از این جامعه، نمونهای به شیوه تصادفی طبقهای انتخاب شده است. به کمک پرسشنامهای که روایی و پایایی آن تأیید شد، دادههای لازم گردآوری و به کمک آزمونهای من ویت نی و دو جملهای، بررسیهای لازم روی فرضیهها انجام شد. نتایج بهدست آمده نشان میدهد که تفاوت معناداری بین دیدگاههای مدیران و دیگر کارکنان در ابعاد "رضایت از پاداش" و "رضایت از رویهها " وجود دارد. از سوی دیگر بهکارگیری رهبری خدمتگزار فقط براساس یکی از شاخصها- رضایت از پاداش- امکانپذیر بوده و با توجه به دیگر شاخصها- وضوح هدف، وضوح نقش و توافق بر روی رویهها- در سازمان تحت مطالعه امکانپذیر نیست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Comparative Study of Implementing servant Leadership (ISL) in Banking, From the View Point of Managers and Personnel (Case Study)
چکیده انگلیسی مقاله
A Comparative Study of Implementing servant Leadership (ISL) in Banking, From the View Point of Managers and Personnel (Case Study) Ali-Akbar Farhangi1, Hossein Damghanian2, Mohammadreza Mehrgan3, Majidreza Davari4 1- Professor, Department of Management, Faculty of Management, University of Tehran, Tehran, Iran 2- Ph.D., Department of Management, Faculty of Management, University of Tehran, Tehran, Iran 3- Associate Professor, Department of Management, Faculty of Management, University of Tehran, Tehran, Iran 4- Ph.D., Department of Management, Faculty of Management, University of Tehran, Tehran, Iran Received: 13 /6/2010 Accept: 25/5/2011 The purpose of this article is to determine the possibility or impossibility of ISL in Maskan Bank and comparing, the managers' and personnel's viewpoints in bank branches, considering the Organizational Climate Indexes (OCI). The methodology used in this study in terms of purpose is applied, and in terms of data collecting approach is descriptive-analytical and correlational research type. Population of this study consists of the managers and other personnel of Maskan Bank branches within the Semnan province. A sample was selected out of this population using classified random sampling method. The necessary data were collected by applying a questionnaire and the research hypotheses were investigated using Mann-Whitney and Binomial tests. The results suggest that there is a significant difference between the views of managers and personnel in "satisfaction of remuneration" and "agreement on procedures". On the other hand, ISL in studied organization is possible just according to one of the indicators (satisfaction of remuneration) and is not possible according to other indicators (clarity of purpose, clarity of role and agreement on procedures).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Keywords, SL, OC, OCI, banking system, Possibility of ISL
نویسندگان مقاله
علی اکبر فرهنگی | ali akbar
استاد گروه مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حسین دامغانیان |
دانشجوی دکتری گروه مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهر ان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمدرضا مهرگان | mohammad reza
دانشیار گروه مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مجیدرضا داوری | majid reza
مدیرعامل بانک تجارت، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: بانک تجارت
نشانی اینترنتی
http://mri.modares.ac.ir/article_2545_211bdd85349a385cdcab39ac005d2765.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1421/article-1421-245259.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات