این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 شهریور 1404
پژوهش های مدیریت در ایران
، جلد ۱۹، شماره ۴، صفحات ۱۸۵-۲۰۶
عنوان فارسی
اثرات عوامل کلیدی موفقیت چابکی زنجیره تامین بر عملکرد استراتژیک شرکت های صنایع الکترونیک در ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف تحقیق حاضر، ارزیابی تاثیر عوامل کلیدی موفقیت چابکی زنجیره تامین بر عملکرد استراتژیک شرکت های صنایع الکترونیک در ایران بود. در مدل مفهومی تحقیق، عملکرد استراتژیک سازمان شامل مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی است. در این مدل، چابکی زنجیره تامین با هفت عامل فناوری مبتنی بر کامپیوتر، انعطاف پذیری، روابط با تامین کنندگان، بکارگیری تکنولوژی جدید، روابط مشارکتی، حساسیت به بازار/ مشتری و پاسخگویی تقاضا سنجیده می شود. همچنین مزیت رقابتی شامل پنج شاخص قیمت/هزینه، کیفیت، تحویل به موقع محصول یا خدمت، نوآوری و زمان عرضه به بازار می باشد و معیار سنجش عملکرد سازمانی، عملکرد مالی است. پرسشنامه سنجش عوامل بر اساس این مدل، تنظیم و بین 400 نفر از مدیران شرکت های صنام، پارس الکترونیک و پارس خزر توزیع شد و در نهایت 179 پرسشنامه تکمیل شده جمع آوری گردید. با استفاده از نرم افزار SPSS و LISREL و تکنیک های تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری، این مدل با چندین بار اصلاح نمودن به تایید رسید. طبق نتایج حاصل از تحقیق، مشخص شد عوامل کلیدی چابکی تاثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد سازمانی و نیز بر مزیت رقابتی دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
چابکی زنجیره تامین، عملکرد سازمانی، مزیت رقابتی،
عنوان انگلیسی
Impacts of success Key factors of supply chain agility on the strategic performance of the Electronics companies in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
The present study aimed to evaluating the impact of success key factors of supply chain agility on the strategic performance of the Electronics companies in Iran. In the conceptual model of the research, the strategic performance of the organization involves competitive advantage and organizational performance. In this model, supply chain agility was evaluated by seven factors: computer-based technology, flexibility, relations with suppliers, using new technology, collaborative relationships, and sensitivity to market / customer and meet demand. Also the competitive advantage include five indicators of price/cost, quality, timely delivery of product or service, innovation and time to market; financial performance is the criterion of organizational performance. According to this model, the factors assessment questionnaire adjusted and distributed among 400 managers from companies Sanam, Pars-electronic and Pars-Khazar and finally 179 completed questionnaires were collected. Then using SPSS, LISREL and techniques of factor analysis and structural equation modeling, this model was confirmed with several times of modification. According to The results of the research, agility key factors have positive and direct impact on organizational performance as well as the competitive advantage.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
الهام کرمی |
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشکاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
علیرضا عرب |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حمیدرضا فلاح لاجیمی | fallah lajimi
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، ساری
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
نشانی اینترنتی
http://mri.modares.ac.ir/article_14040_17346b5b3025e1ae48daefcdc24c5c4b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1421/article-1421-245101.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات