این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 12 مهر 1404
پژوهش های مدیریت در ایران
، جلد ۲۰، شماره ۲، صفحات ۲۱-۴۸
عنوان فارسی
فراتحلیل و شناسایی عوامل موثر بر رفتار تصمیم گیری خرید سبز مصرفکنندگان
چکیده فارسی مقاله
افزایش نگرانیهای زیست محیطی باعث توجه شرکتها به مفاهیم بازاریابی سبز و به دنبال آن رشد تحقیقات، افزایش پراکندگی و انفجار اطلاعات در این زمینه شده است، از این رو انجام پژوهشهای ترکیبی که عصاره پژوهشهای انجام شده در این موضوع را به شیوه نظام مند و علمی فراروی پژوهشگران قرار دهد، اهمیت فراوان دارد. هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین عواملی است که بیشترین تأثیر را بر رفتار خرید سبز دارند. سنجش میزان ناهمگونی مطالعات پیشین، بررسی اثر تصادفی و ثابت متغیرهای مؤثر بر رفتار خرید سبز و ارزیابی میزان تورش متغیرها در مطالعات گذشته از دیگر اهداف این پژوهش میباشد. پژوهش حاضر از نوع پژوهشهای توصیفی بوده و از نظر هدف، میتوان از نوع تحقیقات بنیادی قلمداد نمود. این پژوهش با بهکارگیری روش فراتحلیل به تجزیهوتحلیل تحقیقات انجامشده بین سالهای 1997 تا 2015 در حوزه رفتار تصمیمگیری خرید سبز پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مقالات داخلی و خارجی موجود در پایگاههای در دسترس پژوهشگر میباشد. در مجموع 22 مطالعه و مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج فراتحلیل نشان میدهد که نگرانی زیست محیطی، تاثیرات اجتماعی، اثربخشی درک شده، میزان مسئولیت پذیری اجتماعی، نگرانی از تصویر و برداشت شخصی، نگرش زیست محیطی، درک اهمیت مسائل زیست محیطی و قصد خرید محصولات سبز بیشترین تاثیر را در مطالعات مختلف بر رفتار خرید سبز داشته اند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خرید سبز، فراتحلیل، رفتار خرید سبز، اندازه اثر،
عنوان انگلیسی
Meta-analyzing and identifying factors influencing green purchasing decisions behavior
چکیده انگلیسی مقاله
Growing the importance of environmental issue have led numerous companies to regard green marketing and purchasing behavior concepts as the main source of their strategic shift and the subsequent growing research, increasing the dispersion and explosion of information in this field, therefore the essence of a combination of research out in the matter to the systematic way and facing the researchers. This research using meta- analysis and software comprehensive meta- analysis (CMA) to analyze the research conducted between 1997 and 2015 in the field of green purchasing behavior. After reviewing the research conducted, 22 internal and external study, 39 variables and hypothesis were identified. Used to funnel charts and statistical methods Rosenthal and Orwin way to check the validity of the findings and publication bias. The results of the meta- analysis shows that Environmental concern, Social Influences, Perceived effectiveness, Perceived environmental responsibility, Concern for self- image in environmental protection, Environmental Attitude, Perceived seriousness of environmental problems and Green purchase intention most effective and different studies have been green purchase behavior.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
منیجه بحرینی زاده |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)
بدریه رضایی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)
نشانی اینترنتی
http://mri.modares.ac.ir/article_14789_5248dc058319259c8100ad3da5f27d7a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1421/article-1421-245078.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات