این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 8 آبان 1404
پژوهش های فلسفی – کلامی
، جلد ۱۴، شماره ۵۳، صفحات ۱۲۱-۱۳۲
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Examination of the Method of Mathew Lipman and the Role of Philosophy in "Philosophy for Children"
چکیده انگلیسی مقاله
Philosophy has gained a new meaning from the Lipman point of view, which has a particular role in applied philosophy in educational programs for children. The word philosophy in "philosophy for children" is used as the way of thinking, intended to familiarize children with the skills of understanding such as reasoning, true judgment, and acquiring the skills of social cooperation by analyzing the concepts of ordinary language to ultimately solve the problems of life. Lipman, following the Socrates pattern of critical thinking, with relying on the pragmatism, analytical philosophy, social and epistemic psychology, has found a new method of philosophizing for children, which is regarded as an innovative method from the philosophy of education perspective. In this article, referring to the influences of philosophers on Lipman, we explain his views concerning these skills.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی ستاری |
دانش آموخته دکتری دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://pfk.qom.ac.ir/article_85_5afb6028fff6086cd1db067ea26aa662.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1416/article-1416-244323.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات