International Journal of Engineering، جلد ۲۳، شماره ۳، صفحات ۳۲۳-۳۳۶

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی TARGETING CUSTOMERS: A FUZZY CLASSIFICATION APPROACH
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, marketing serves the purpose of maximizing customer lifetime value (CLV) and customer equity, which is the sum of the lifetime values of the company’s customers. But, CLV calculation encounters some difficulties which limit the usage of this technique. Nonetheless, companies looking for methods to know how to calculate their customers’ CLV. In this paper, fuzzy classification rules were used to determine customers’ CLV and segment them based on recency, frequency and monetary (RFM) measures. Data required for applying this method gathered from a steel firm in Iran.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Customer lifetime vale, RFM model, Fuzzy classification

نویسندگان مقاله Amir Khanlari |
business administration, University of Tehran


نشانی اینترنتی http://www.ije.ir/article_71875_420b786f66b4d1aa73b085827a4394c6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/409/article-409-2422117.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات