تحقیقات موتور، جلد ۵۶، شماره ۵۶، صفحات ۵۵-۶۴

عنوان فارسی تحلیل ترمومکانیکی چندراهه دود و واکنشگر به روش وابستگی جامد و سیال
چکیده فارسی مقاله طراحی چندراهه دود به دلیل تاثیر روی عملکرد واکنشگر و وجود بارهای حرارتی و ترمومکانیکی بالا، بسیار مهم است. در این مقاله ابتدا تحلیل جریانی گذرای چندراهه دود و واکنشگر با استفاده از نرم افزار فلوئنت انجام شده است و سپس از نمودارهای دما و ضرایب انتقال حرارت برای تحلیل ترمومکانیکی روی سطح داخلی چندراهه دود به کمک نرم افزار متلب در سه چرخه متوالی میانگین زمانی گرفته شده است. توزیع دما و ضریب انتقال حرارت میانگین به عنوان شرط مرزی برای تحلیل ترمومکانیکی پایا روی سطح داخلی چندراهه دود نگاشت شده است. به عنوان اعتبار سنجی نتایج تحلیل حرارتی با داده‏های آزمون تجربی صحه‏گذاری شده اند. در تحلیل ترمومکانیکی، توزیع تنش در چند راهه ناشی از اعمال بار حرارتی، توزیع تنش پسماند در چند راهه پس از سرد شدن، جابجایی قائم اتصال در اثر اعمال بار حرارتی، تابیدگی اتصال در راستای قائم در اثر کرنش دائمی مورد ارزیابی قرار گرفته است. در نهایت اصلاحات هندسی لازم برای بهبود مقاومت سازه‏ای و استحکام آن ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله موتور بنزینی، چندراهه دود، واکنشگر،وابستگی جامد و سیال

عنوان انگلیسی Thermomechanical Analysis of Exhaust Manifold and Catalyst for with Fluid Structure Interaction
چکیده انگلیسی مقاله Design of exhaust manifold is important due to its effects on performance of catalyst, thermal and thermo- mechanical loads. In this paper, first transient analysis of fluid was carried out with FLUENT software, then time-average temperature and heat transfer coefficient contour for three cycle were mapped on inner surface of exhaust manifold with MATLAB software for thermomechanical analysis. For validation of thermal analysis, experimental thermal data was used. In thermomechanical analysis, stress distribution in exhaust manifold due to thermal load, residual stress in exhaust manifold after cooling, vertical displacement of flange due to thermal load, flange torsion in vertical direction due to plastic strain has been validated. Finally, necessary geometrical corrections for optimal design structural resistance and strength of it has been delivered.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آرش محمدی |


محمدامین صالح نژاد |



نشانی اینترنتی http://engineresearch.ir/browse.php?a_code=A-10-1-161&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/711/article-711-2383255.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده مطالعه پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات