|
تحقیقات موتور، جلد ۵۶، شماره ۵۶، صفحات ۴۵-۵۳
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر افزودن هیدروژن و نیتروژن بر آلاینده های موتور دیزل سنگین با احتراق اشتعال تراکمی با واکنش پذیری مهار شده |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از این مطالعه ارزیابی عملکرد یک موتور دیزل سنگین با احتراق اشتعال تراکمی با واکنشپذیری مهار شده با سوختهای گاز طبیعی و گازوئیل است که توسط گازهای هیدروژن و نیتروژن غنی سازی شدهاند. در این مطالعه، موتور دیزل سنگین تک استوانه کاترپیلار تحت فشار مؤثر متوسط درست ناخالص معادل 9.4 بار (در محدوده بار میانی) تنظیم شده است. مقدار سوخت تزریق شده درون محفظه احتراق در هر چرخه ثابت بوده و با فرض ثابت بودن محتوی کل انرژی سوختها، گازهای هیدروژن و نیتروژن با نسبت حجمی %75 به %25 به همراه گازهای بازگردانی شده از خروجی دود به تدریج به گاز طبیعی افزوده میشوند. نتایج مطالعه نشان میدهد با افزودن گازهای هیدروژن و نیتروژن به گاز طبیعی میتوان سهم انرژی هیدروژن به کل سوختها را بدون افزایش قابل توجه شدت صوت احتراق به مقدار 40.24% افزایش داد و به بازده درست ناخالص بیش از 50% دست یافت. همچنین، بدون تلفات قابل ملاحظهای در توان خروجی موتور، سطوح آلایندههای موتور نظیر اکسیدهای نیتروژن، مونوکسید کربن، هیدروکربنهای نسوخته و فرمالدئید کاهش قابل ملاحظهای خواهد داشت. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The effect of hydrogen and nitrogen addition on heavy duty diesel engine emissions under reactivity controlled compression ignition combustion |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The aim of this study is to evaluate a heavy duty diesel engine operation under reactivity controlled compression ignition combustion fueled with diesel oil and natural gas enriched with hydrogen and nitrogen addition. In this study, a single cylinder heavy– duty diesel engine is set to operate at 9.4bar gross IMEP (Mid- Load). The amount of injected diesel oil per cycle into the engine combustion chamber assumes to be fixed and hydrogen and nitrogen (75:25 volumetric proportion of hydrogen: nitrogen) along with exhaust gas recirculation are gradually added to natural gas while the total fuel energy content is kept fixed. The results show that by adding hydrogen and nitrogen to natural gas, without the exposure to the excessive combustion noise, the hydrogen energy share can be enhanced up to 40.24% and the gross indicated efficiency more than 50% is achievable. Moreover, without significant engine power losses, the engine emission levels such as NOx, carbon monoxide, unburned hydrocarbon, and formaldehyde are reduced significantly. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
رسول توکلی واسکس |
مجتبی ابراهیمی |
سیدعلی جزایری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://engineresearch.ir/browse.php?a_code=A-10-1-162&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/711/article-711-2383254.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
مطالعه پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|