مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام، جلد ۲۲، شماره ۱، صفحات ۵۹-۶۳

عنوان فارسی مقایسه تاثیر تدریس به شیوه آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی، بر پیشرفت تحصیلی در درس تغذیه در دانشجویان مامایی
چکیده فارسی مقاله مقدمه: روش حل مسئله ، مهارت های یادگیری و فهم در س را در دانشجو زیاد می کند. هدف از انجام این مطالعه، مقایسه ارائه درس تغذیه نظری به صورت معرفی بیمار با ارائه روش متداول سخنرانی بوده است. روش ها: در این مطالعه ی نیمه تجربی،20 نفر از دانشجویان رشته ی مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام که دارای واحد تغذیه بودند، به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. هشت جلسه ی ابتدای درس به شکل سخنرانی و هشت جلسه انتهایی با روش حل مسئله ارائه گردید. در انتهای دو دوره میزان غیبت، نمره امتحانی کسب شده، مدت زمان صرف شده برای مطالعه دروس امتحان و میزان رضایتمندی مقایسه شدند. نتایج: میانگین نمره ی دانشجویان در دوره ی دوم مطالعه، به شکل معنی داری بیش تر از دوره ی اول مطالعه بود ) 04 / 0 . ( P= میانگین زمان مصرف شده برای مطالعه در دوره ی دوم بررسی به شکل معنی داری کم تر از دوره ی اول مطالعه بود (02 / 0 . ( P= درصد رضایت از شیوه تدریس در نیمه دوم مطالعه بیشتر از نیمه اول بود ) 01 / 0 . ( P= در میانگین روزهای غیبت در دو دوره تفاوت ی دیده نشد ) 6 / 0 . ( P= نتیجه گیری: روش ارائه درس تغذیه نظری به شکل آموزش مبتنی بر حل مسئله می تواند بر میزان یادگیری و رضایتمندی دانشجو درکلاس درس بیفزاید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Comparing the Effect of Presenting the Course of Nutrition as Problem Based Learning with Method of Lecture in Level of Learning and Presence in the Class in midwifery Students
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Problem Based learning help students to develop understanding and learning skills. The aim of this study was to compare the presentation of theoretical nutrition course through PBL method with that of contemporary method of lecture. Methods: In this quasi experimental study, 20 midwifery students of Ilam University of Medical Sciences who took the course of nutrition were entered into the survey through census. The first 8 sessions of course was instructed through lecture and the second 8 sessions through problem based learning method. At the end of two periods, mean level of score exams, presence in class, mean time for studying and percent of satisfaction were compared. Data was analyzed by SPSS software Results: The mean score of exam was significantly higher in second period of study. The mean time for studying and absence were significantly lower in second period of study. The mean score of satisfaction was significantly higher in the second period of study. There was no difference in mean days of absence between two groups (P= 0/6) Conclusion: The method of Problem Based Learning could be successful in increasing level of knowledge of students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا وحدت شریعت پناهی | zahra vahdat shariatpanahi
faculty of medicine
دانشکده پزشکی

مریم وحدت شریعت پناهی | maryam vahdat shariatpanahi
faculty of nutrition
دانشکده تغذیه


نشانی اینترنتی http://sjimu.medilam.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1108-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش مامایی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات