این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۵۹-۶۹

عنوان فارسی تأثیر ابعاد جو فروشگاهی بر قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی
چکیده فارسی مقاله هدف از این تحقیق بررسی تأثیر ابعاد جو فروشگاهی بر قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی بود. پژوهش حاضر کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش تمام مشتریان فروشگاه­های ورزشی شهر تهران بودند. حجم نمونه 200 نفر از مشتریان این فروشگاه‌ها انتخاب شدند و پرسشنامه‌ها به‌طور هدفمند در بین مشتریان توزیع شد. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات پرسشنامۀ محقق‌ساخته‌ای بود که روایی و پایایی آن تأیید شد. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل آماری از آمار توصیفی و روش مدل‌یابی معادلات ساختاری در نرم‌افزار ایموس استفاده شد. نتایج نشان داد تمام ابعاد جو فروشگاهی شامل پاکیزگی، موسیقی، رنگ، نور، چیدمان و دما تأثیر معناداری بر قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی دارد. ازاین‌رو به فروشندگان محصولات ورزشی پیشنهاد می‌شود با توجه به ماهیت محصولات ورزشی جو فروشگاهی یکپارچه‌ای متناسب با محصول برای تأثیرگذاری بیشتر بر مشتریان ایحاد کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Impact of Store Atmosphere on Customers Purchase Intention of Sport Products
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to investigate the impact of store atmosphere on Customer's purchase intention of Sport Products. The research method of this study was descriptive correlation and it was applied in terms of the aims. The research population included of all customers of sport products. The Sample size determined 200 customers and research questionnaire was distributed between them purposefully. A researcher-made questionnaire was used which it’s validity and reliability was confirmed. In order to statistical analysis, descriptive statistic and structural equation modeling was used in Amos. The results showed that all aspects of store atmosphere including; cleanliness, music, color, light, layout and temperature had significant effect on Customers purchase intention of Sport Products. It is recommended to Sport Products retailers; store atmosphere integrated with nature of Sport Products to influence the customers and enhance the purchase intention.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا برومند |
استادیار، دانشکدۀ تندرستی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، ‌تهران، ایران

سید عماد حسینی |
استادیار، دانشکدۀ تندرستی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، ‌تهران، ایران

علی افروزه |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://www.sportrc.ir/article_104063_0394362be5dd42007d3684ce1d8ac7d9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1417/article-1417-2310722.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات