این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 6 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۹، شماره ۳۳، صفحات ۵۲۷-۵۴۲
عنوان فارسی
گونهشناسی ذهنیتهای مدیران دربارۀ تعاملات بینالمللی دانشگاه امام صادق(ع): روششناسی مبتنی بر کیو*
چکیده فارسی مقاله
هدف: تعاملات بینالمللی دانشگاهی از مهمترین شروط لازم برای شکلگیری روابط پایدار علمی میان اشخاص و نهادهای علمی فعال در سراسر جهان است. این دست تعاملات برای دانشگاه امام صادق(ع) که چشمانداز خود را «دانشگاه اسلامی مرجع» تعیین کرده، ضرورت مضاعفی دارد. در این پژوهش تلاش شد تا ذهنیتهای مدیران این دانشگاه، دربارۀ تعاملات بینالمللی آن، مبتنی بر روششناسی کیو شناسایی شود. روش: بدین منظور، 236 گزارۀ فضای گفتمان از منابع دست اول و دست دوم استخراج شد. سپس گزارههای فضای گفتمان به 41 گزارۀ کیو تبدیل شد و با تکمیل مراحل یاد شده، 32 مصاحبه با خبرگان و مدیران انجام گرفت. یافتهها: چهار دسته ذهنیت شناسایی شد. همچنین بر اساس مصاحبههای انجامشده، سه مسئلۀ بنیادی در این زمینه، شامل خودسانسوری یا حیای سازمانی، روحیۀ حاکم بر مدیریت عالی و عدم تعادل ساختاری، شناسایی شدند و برای هر یک پیشنهادهایی نیز ارائه شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Typology of Managers' Subjectivities about the International Interactions of Imam Sadiq University: Methodology Based on Q
چکیده انگلیسی مقاله
Academic international interactions are one of the most important prerequisites for building sustainable scientific relations between individuals and academic institutions active . throughout the world. These hands-on interactions for Imam Sadegh Ali-Salam University, which set the prospect of "Islamic University of reference", find it necessary to double. This research attempts to identify the mentality of the managers of this university about its international interactions based on Q methodology. Method:For this purpose, extraction of 236 discourse propositions from first-hand sources and their conversion into 41 Quo's statements and 32 interviews were finally identified. Results: Four groups of subjectivity were identified. Also, based on interviews, three fundamental issues in this area, including self-censorship or organizational life, the spirit of supreme management, and structural imbalances, were identified, for each one, proposals were also presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
وحید تارویردی زاده |
کارشناس ارشد معارف اسلامی و مدیریت بازرگانی دانشگاه امام صادق(ع) و پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
نادر جعفری هفتخوانی |
دکتری تخصصی فرهنگ و ارتباطات. استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه امام صادق(ع).
امیر آذرفر |
دانشجوی دکتری تخصصی تحقیق در عملیات، دانشگاه تهران.
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_744_3cf5ccb47a5ba26499f5b09d1797dfd6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-2309475.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات