این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 31 شهریور 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۷، شماره ۹۸، صفحات ۹۸-۱۱۳
عنوان فارسی
بررسی تاثیر بازارگرایی کنشگرایانه در ایجاد تغییرات بازار و پیامدهای آن در صنعت کاشی و سرامیک
چکیده فارسی مقاله
شرکتها با هدف دستیابی به عملکرد بالا در بازار به اقدامات مختلفی روی آوردهاند؛ یکی از این اقدامات تـأکید و توجه بـر تـوانمندیها و قابلیتهای شرکت است. قابلیتهای شرکت دارای انـواع مختلفی است که از مهم ترین آنها میتـوان به قابلیتهای بازاریابی و بازارگرایی اشاره نمود. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازارگرایی کنشگرایانه (فعالانه) در ایجاد تغییرات بازار و پیامدهای آن در شرکت است. این پژوهش از منظر روش از انـواع پژوهشهای توصیفی و از نوع همبستگی، از منظر هدف کاربـردی و به لحاظ شیوه گـردآوری اطلاعات پیمایشی میباشد. با استفاده از نمونـهگیری در دسترس، تعداد 80 پرسشنامه در بین مدیران و کارشناسان باتجربه شرکتهای کاشی و سرامیک استان یزد توزیع گردید. پایایی ابزار پژوهش و همچنین روایی آزمون به روش محتوا و سازه تأیید شد. یافتههای نهایی پژوهش با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری با کمک نرمافزار Smart PLS نشان داد که بازارگرایی کنشگرایانه به ترتیب با مقدار معنیداری 425/17 و 271/4 تاثیر مثبت و مستقیمی بر قابلیتهای بازاریابی و تغییرات بازار دارد. همچنین قابلیتهای بازاریابی و تغییرات بازار بر عملکرد شرکتهای کاشی و سرامیک استان یزد تاثیرگذار است. در این بین نقش میانجی متغیرهای قابلیتهای بازاریابی و تغییرات بازار نیز مورد تأیید قرار گرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Effect of Proactive market Orientation on Creating Market Changes and its Consequences in the tile and ceramic industry
چکیده انگلیسی مقاله
Achieving high performance in the market is a goal that companies have taken to various actions in order to achieve it. One of these actions is to emphasis company’s capabilities. The capabilities of the company have a variety of types. One of the most important of which is the marketing and marketing capabilities. Accordingly, the purpose of this study is to investigate the effect of market oriented behavior on market changes and its implications in the organization. From the perspective of the method, this research is a descriptive and correlational research, from the perspective of the applied objective and in terms of the method of collecting survey information. Using available sampling, 82 questionnaires were distributed among experienced employees of Yazd tile and ceramic companies. Reliability of the research tool and the validity of the test are confirmed by the content and structure method. The final findings of the research using structural equation modeling with Smart PLS software showe that action oriented market orientation has a positive and direct effect on marketing capabilities and market changes with a significant value of 17.425 and 4.271 respectively. Also, marketing capabilities and market changes affect the performance of ceramic tile companies in Yazd. Meanwhile, the role of the mediator of the variables of marketing capabilities and market changes was also confirmed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین محبی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه میبد، میبد، ایران
علیرضا زارع مهرجردی |
کارشناس ارشد رشته مدیریت اجرایی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_38203_62083078dd9e59466107f76f3247b4ab.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-2282316.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات