مهندسی عمران مدرس، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی استفاده از شاخص زمان تا تصادف برای بهبود برازش مدل تعقیب خودروی GHR در حالت شتاب منفی
چکیده فارسی مقاله چکیده- مدل های تعقیب خودرو در مطالعات مختلف از جمله: تحلیل ظرفیت، تحقیقات ایمنی، شبیه سازی جریان ترافیک و توسعه سیستم های کنترل خودکار خودروها کاربرد دارند. در طول شش دهه اخیر، مدل های تعقیب خودرو توسعه زیادی یافته که است. محرک در این مدل، اختلاف سرعت دو خودروی درگیر در GHR معروف ترین مدل تعقیب خودروی محرک- محور، مدل فرایند تعقیب خودرو است که در این مقاله، پیشنهاد جایگزینی آن با شاخص زمان تا تصادف در موقعیت شتاب منفی به عنوان NGSIM پروژه I- عاملی گویاتر ارائه می شود. برای مقایسه ی مدل پیشنهادی با مدل پایه از داده های واقعی جریان ترافیک آزادراه 80 با تعیین زمان واکنش لحظه ای برای هر راننده در طول فرایند تعقیب NGSIM استفاده می شود. انتخاب نمونه مناسب از داده های پروژه 0 در حالت پایه به / از 233 (R خودرو انجام می شود. نتایج مدل سازی در دو حالت مختلف حاکی از افزایش ضریب تعیین مدل ( 2 0/631 در مدل پیشنهادی است. هم چنین نتیجه تحلیل روندگرای براورد- مشاهده برای اعتبارسنجی مدل پیشنهادی (با ضریب تعیین 0/883 ) قابل قبول ارزیابی شد. نتایج نشان می دهد که در تحلیل رفتار رانندگان در مدل های تعقیب خودرو، شاخص زمان تا تصادف نسبت به متغیر اختلاف سرعت، از توضیح دهندگی بیش تری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Applying Time-to-Collision to Enhance the Coefficient of Determination for GHR Car-Following Model in Deceleration Mode
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: Car-Following models are integral parts of capacity analysis, safety research, traffic simulation, and developing advanced vehicle control systems. During the past six decades, various car following models have been developed. GHR is the most well-known stimulus based model, in which the stimulus is the relative velocity of vehicles. In this research, timeto- collision (TTC), as the stimulus, is proposed as a substitute for relative velocity in the GHR model. GHR model is calibrated based on the comprehensive and detailed data gathered in the NGSIM project on I-80 freeway. The Results of GHR model calibration based on the data obtained for the two stimuli indicated that coefficient of determination (R2) increased from 0.233 in the base model to 0.638 in the proposed model. In all, the results indicated that the application of TTC as the stimulus in the GHR model would improve the model's outcome.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید صابر ناصر علوی | naser alavi


محمود صفارزاده |


نوید ندیمی |


امیر رضا ممدوحی | amir reza



نشانی اینترنتی http://mcej.modares.ac.ir/article_1777_e00fd7e9d4330c56d06bff46a0174ad2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1242/article-1242-225651.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات