تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۵، شماره ۱۰۵، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی اثربخشی تقویت کننده های قرارداد رفتاری و اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی (۳۲تا ۳۸-۴-۱۰۵-۱۳۸۹)
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی تقویت کننده های قرارداد رفتاری و اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی پایه سوم راهنمایی در شهرستان های استان تهران بوده است. برای این منظور از بین تمامی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی پایه سوم راهنمایی مدارس روزانه شهرستان‌های استان، 30 نفر از طریق نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش آزمون هوش وکسلر (برای همتا کردن گروه‌ها به لحاظ بهره هوشی) و آزمون‌های معلم ساخته پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی بود. نتایج نشان داد که میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی گروه تقویت قرارداد رفتاری به طور معناداری بیشتر از گروه تقویت اجتماعی و گروه کنترل است. همچنین میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی گروه تقویت اجتماعی به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Not Available24
چکیده انگلیسی مقاله Not Available  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Not Available

نویسندگان مقاله محمد عاشوری | . .


سیده سمیه جلیلی آبکنار | . .



نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-57&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کم توان ذهنی
نوع مقاله منتشر شده اصیل پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات