این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۶، شماره ۱۰۶، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی حرفه آموزی و فرایند پیگیری اشتغال پس از فراغت از تحصیل دانش آموزان کم توان ذهنی (۴۹تا ۵۵-۶-۱۰۶-۱۳۸۹)
چکیده فارسی مقاله آموزشگاه متوسطه حرفهای طاهر گام پنجمی به این مراحل افزوده است که با عنوان «پیگیری اشتغال پس از فراغت از تحصیل » مطرح شده و تلاش می شود در قالب آن فرایند اشتغال دانش آموز پس از ترک مدرسه مورد توجه قرار گیرد و حتی فراتر از این، حمایت های حرفه ای ،اجتماعی و حقوقی لازم در طول دوران اشتغال از فراگیران به عمل آید. نقطه ایده آل و هدف عالی آموزش های شغلی در آموزشگاه طاهر، پایان موفقیت آمیز دوره متوسطه حرفه ای و کسب مهارت های حرفه ای و اجتماعی مورد نیاز برای حضور در بازار کار نیست، بلکه تلاش می شود تا فرایند اشتغال دانش آموز پس از ترک مدرسه با کمک و همراهی خانواده دانش آموز مورد توجه قرار گیرد و حتی فراتر از این حمایت های حرفه ای، اجتماعی و حقوقی لازم در طول دوران اشتغال نیز از فراگیران به عمل آید. شرایط حمیدرضا با سایر افرادی که قبلا راجع به آنها صحبت شد، کمی متفاوت است به این ترتیب که او اکنون31 سال سن دارد و بیش از چهار سال است از مدرسه فارغ التحصیل شده است، اما کماکان ارتباط مربیان و مشاوران آموزشگاه در قالب فرایند پیگیری اشتغال پس از فراغت از تحصیل با وی برقرار بوده و حمایت های حرفه ای و اجتماعی لازم از وی به عمل میآید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Not Available15
چکیده انگلیسی مقاله Not Available  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Not Available

نویسندگان مقاله ساجد یعقوب نژاد | . .


جواد بختیاری | . .



نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-48&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده کم توان ذهنی
نوع مقاله منتشر شده مطالعه موردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات