|
مطالعات رفتار سازمانی، جلد ۳، شماره ۱ , ۲ (پیاپی ۸ و ۹)، صفحات ۲۱۹-۱۸۵
|
|
|
عنوان فارسی |
مطالعه رفتارهای خدمت گزاری مدیران بانک ملی بر مبنای یک مدل رهبری خدمتگزار (مطالعه موردی: مدیران بانک ملی شهرستان کرمان) |
|
چکیده فارسی مقاله |
این مطالعه در نظر دارد رفتارهای رهبری خدمت گزاری مدیران را بر حسب یک مدل رهبری خدمت گزار در جایگاه سازمانی بانک ملی به عنوان نمادی از سازمانهای مالی و اعتباری بررسی کند. این پژوهش به شیوه توصیفی-همبستگی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش از پرسنل بانک ملی شهرستان کرمان تشکیل شده است که 455 نفر از مدیران، معاونین و کارکنان به عنوان نمونه آماری در پژوهش مشارکت داشتند. دادههای پژوهش بوسیله پرسشنامه جمع آوری شد و بوسیله آزمونهای آماری توصیفی، ضریب همبستگی، و مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل گردید. مهمترین یافتههای این پژوهش نشان داد که خردمندی مدیران به طریقه مستقیم برروی گرایش ارزشی به ایثارگری و فداکاری، و بازنمایی اقناعی و ترغیبی، و نیز به طریقه غیرمستقیم بر روی التیام بخشی عاطفی و مباشرت و پیشکاری سازمانی مدیران تاثیر مثبت و معنی داری دارد. بعلاوه، گرایش ارزشی مدیران به ایثارگری و فداکاری بر روی به طریقه مستقیم برروی التیام بخشی عاطفی و بازنمایی اقناعی و ترغیبی آنها، و نیز به طریقه غیر مستقیم برروی مباشرت و پیشکاری سازمانی تاثیر مثبت و معنی داری دارد. بعلاوه، بازنمایی اقناعی و ترغیبی، و التیام بخشی عاطفی مدیران بر روی مباشرت و پیشکاری سازمانی تاثیر مثبت و معنی داری دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Studying servant behaviors of Melli Bank's managers based on model of servant leadership (Case Study: Melli Bank of Kerman City) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This study purposes to investigate the servant behaviors of managers based on a servant leadership model in the organization setting of Melli Bank as a symbol of finance - credit organizations. The present research method is descriptive and correlation one. Research population is consisted of the personnel of Melli Bank of Kerman City, that 455 managers, coaches, and employees participated in the study as a sample in this research. Data collection tool is a questionnaire. Research data and hypotheses were analyzed and tested by using descriptive statistical test, correlation coefficient, and structural equation modeling. The most important findings of this study showed that managers wisdom has a significant, and positive direct impact on their altruistic calling and persuasive mapping, as well as a significant and positive indirect impact on their emotional healing and organizational stewardship. In addition, managers altruistic calling has a significant, and positive direct impact on their emotional healing and persuasive mapping, and also a significant and positive indirect impact on their organizational stewardship. Also, managers persuasive mapping, and emotional healing has a significant, and positive impact on their organizational stewardship. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
صدیقه خورشید | عضو هیات علمی گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://obs.sinaweb.net/article_12437_18d39d124156cb0e17a2abbc00a6c83a.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-216129.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|