این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۱۸۷-۲۰۸

عنوان فارسی بررسی تاثیر آمادگی الکترونیکی بر فراموشی سازمانی (مورد مطالعه: سازمان‌های دولتی شهر بوشهر)
چکیده فارسی مقاله در عصر حاضر، دو عنصر دانش و فناوری در سازمان‌ها اهمیت زیادی یافته‌اند. گاهی سازمان‌ها به علت آشفتگی اطلاعاتی به شکل غیرآگاهانه دانش و مهارت‌های خود را فراموش می‌کنند و گاهی برای چابکی بیشتر به فراموشی آگاهانه دانش‌ها و مهارت‌های خود رو آورده‌اند.  برخی از فراموشی‌ها برای سازمان مفید و برخی دیگر زیانبار بوده است. فناوری اطلاعات زمینه‌ای را فراهم‌آورده تا سازمان‌ها برای نگهداشت و فراموشی دانش‌ها و مهارت‌ها از توانایی بیشتری برخوردار شوند. هدف این پژوهش بررسی نقش آمادگی الکترونیکی در فراموشی سازمانی مفید و مضر است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها از نوع پیمایشی است. برای آزمون مدل مفهومی پژوهش، تعداد 109 پرسشنامه در جامعه آماری پژوهش (سازمان‌های دولتی شهر بوشهر) توزیع شده و فرضیه‌های پژوهش با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS مورد آزمون قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که میزان آمادگی الکترونیکی بر روی میزان فراموشی مفید دارای تاثیر مثبت و بر روی فراموشی مضر دارای تاثیر منفی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of E-readiness on Organizational ‎Forgetting
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays knowledge and technology have become more important in organizations. Sometimes the organizations forget their knowledge and skills unconsciously due to information inconsistencies and sometimes they forget their knowledge and skills consciously to become more agile. Some aspects of forgetting are useful while the other aspects are harmful. Moreover information technology has made a basis for the organizations to be capable of retaining and forgetting their skills and knowledge. The purpose of this study is to investigate the role of electronic readiness in useful and harmful organizational forgetting. The study is applied in terms of purpose and is a survey in terms of data collection To test the conceptual model of the research, 109 questionnaires were distributed among the sample population (Boushehr's administrative divisions). The hypotheses were analyzed using structural equation modeling and Amos software. The results revealed the positive effect of electronic readiness on useful forgetting and the negative effect of electronic readiness on harmful forgetting.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیدیعقوب حسینی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

علی رقیب زاده | raghib zadeh
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

امین قایمی |
دانشگاه خلیج فارس- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_50874_b264cb72583840db60aed2f8cdd3a62b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210284.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات