این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۹۳۱-۹۵۰

عنوان فارسی بازمهندسی فرآیند مدیریت در مدارس هوشمند ایران با تأکید بر نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات
چکیده فارسی مقاله فرایند هوشمندسازی مدارس، کاستی‏هایی دارد که پژوهش حاضر درصدد برآمده است عوامل تأثیرگذار بر فرایند مدیریت در مدارس هوشمند را شناسایی و معرفی کند. این پژوهش رویکردی توسعه­ای و کاربردی و روشی توصیفی پیمایشی در پیش گرفته است. همزمان با مطالعۀ میدانی، داده­های پژوهش در قالب مصاحبه و پرسشنامه گردآوری شدند. جامعۀ آماری، مدارس هوشمند وزارت آموزش‎وپرورش کشور است. نمونه­گیری به‎روش هدف­دار بود و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامۀ 36 سؤالی با عوامل تأثیرگذار بر فرایند مدیریت مدارس هوشمند در نظر گرفته شد. بخش اول هر سؤال، ضمن تعیین جایگاه عامل در فرایند مدیریت، تعلق عامل به یکی از حوزه­های مدیریتی (برنامه‎ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل) را با دسته‎بندی دابرین مشخص می‎کرد و قسمت دوم سؤال، میزان اثرگذاری عامل بر فرایند مدیریت در مدارس هوشمند را نشان می‎داد. درنهایت عوامل مؤثر بر فرایند مدیریت در مدارس هوشمند، پس از شناسایی و اولویت‎بندی‎، در گروه‎های وظیفه‏ای دابرین دسته­بندی شدند و بر اساس این پژوهش، عوامل زیرمجموعه‏ای دسته‏ها، استخراج شد. نتایج پژوهش نشان داد اینترنت پرسرعت، بسترسازی، یکپارچه­سازی و ارتقای توان علمی و شغلی، بر فرایند مدیریت در مدارس هوشمند 100 درصد تأثیرگذار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازمهندسی، عوامل مؤثر، فرایند مدیریت، مدرسۀ هوشمند،

عنوان انگلیسی Process Reengineering of Management In Iran Smart Schools With the emphasis on the role of information and communication technology
چکیده انگلیسی مقاله In the areas that the introduction of information technology has fundamentally changed and is the field of education, has some shortcomings. The aim of this research sought to identify factors affecting the management of smart schools. In this paper simultaneously has been using field studies to collect data in the form of interviews and a questionnaire survey. The statistical community of this research has been the smart schools under the education of I.R.IRAN. Purposive sampling method is used and the data collection tool was a questionnaire consists of 36 questions that each question designates one of effective factors on the management of smart schools. Also each question consists of two parts. The first part designates the position of factor in the management process, which represents the domain's belonging to the management agent (planning, organizing, leading, controlling), According to the classification of Dabryn and in the second part the amount of affect of the factors on the process of managing the smart schools were examined. At the end the factors affecting the management of smart schools, recognized and prioritized, and were divided indabryn groups. According to this research subsets are extracted. The research conclusions show that the factors "Internet Speed", "The Introduction, facilities and smart equipment OF schools", "Web and portal OF school, and solid sculpture systems", " Promote academic ability and OF potential beneficiaries" ARE Effective ON the management process in the smart schools.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرضا مردانی | mohammad reza
استادیار گروه مدیریت منابع انسانی، دانشگاه جامع امام حسین ع ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)

منیژه مولایی |
کارشناس‎ارشد مدیریت فناوری و اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_55975_8cb5f9e07089f9169b857db4b32d3cc9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210227.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات