این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۷۶۹-۷۸۸

عنوان فارسی شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر پذیرش BYOD در سازمان ها با رویکردی فازی
چکیده فارسی مقاله به‎دنبال رشد روزافزون فناوری اطلاعات، سازمان‌ها در پی افزایش قابلیت دسترسی و مبادلۀ داده‌ها با کمترین هزینه‎اند. هدف این پژوهش شناسایی و اولویت‏بندی عوامل مؤثر بر پذیرش BYOD است. BYOD سیاستی است که به کارکنان اجازه می‎دهد از دستگاه‏های شخصی مانند گوشی‌ هوشمند، تبلت و لپ­تاپ برای وظایف سازمانی استفاده کنند. در پژوهش پیش رو به‎کمک دیدگاه خبرگان و بازخوانی پژوهش‏های پیشین، مدلی نوین برای سنجش اهمیت عامل‏های اثرگذار در پیاده‏سازی BYOD پیشنهاد شد. ساختار مدل پیشنهادشده از دو معیار اصلی تشکیل شده است که هر یک ده زیرمعیار را دربرمی‎گیرد. برای یافتن وزن هر عامل اثرگذار، روش تحلیل سلسله‎مراتبی فازی اصلاح‎شده به‎کار گرفته شد. با بهره‎مندی از پرسشنامۀ ویژۀ این روش، دیدگاه خبرگان گردآوری شد و به هر یک از معیارهای مدل وزنی اختصاص یافت. یافته‏های پژوهش نشان می‏دهد عوامل سیاستی در رتبۀ نخست اهمیت قرار دارد و عوامل تمایل رفتاری در استفاده از فناوری در اولویت بعدی جای گرفته است. مدل پیشنهادی این پژوهش، نخستین مدل ارائه‎شده برای سنجش عامل‏های اثرگذار در پیاده‏سازی BYOD است و می‎توان آن را در پیاده‏سازی موفق BYOD به‎کار می‏رود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying and Prioritizing Factors Affecting the Adoption of BYOD in Organization Using a Fuzzy Approach
چکیده انگلیسی مقاله In the wake of rapid growth in information technology, modern organizations seeking to increase the access and exchange data with minimal costs. BYOD is an emergent policy under which employees are allowed to use their personal devices such as smart phones, tablets and laptops to perform tasks. In this study, a model to prioritize the factors influencing the organizational adoption of BYOD is proposed. The model has two main criteria, each of which has ten subcriteria. Using ICT experts' views and Improved Fuzzy Analytical Hierarchy Process technique, the model criteria were weighted. The two main factors, political factors identified as foremost important factor and behavioral intention to use IT were in the second priority. The model can be used as a basis for further research and successful implementation of BYOD by the organizations.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله خداکرم سلیمی فرد |
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

عباس عباسی زاد |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

رضا سیاوشی |
مربی گروه مدیریت صنعتی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_55355_006ffe66f864d72d6949afbd3acc95c9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210219.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات