این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۷۴۱-۷۶۸

عنوان فارسی بررسی تأثیر یکپارچگی کانال‌های خرده‌فروشی مبتنی بر فناوری اطلاعات بر عملکرد فروشگاه‌های خرده‌فروشی با میانجی‌گری دوسوتوانی سازمانی (مطالعۀ موردی: فروشگاه‌های شهر رشت)
چکیده فارسی مقاله همزمان با پیشرفت فناوری، صنعت خرده‌فروشی به‎کمک فناوری اطلاعات در مقیاس وسیعی فرایند کسب‌وکار یکپارچه را از سنتی به کانال‌های آنلاین تغییر داده است. در این مقاله، تأثیر یکپارچگی کانال‌های خرده‌فروشی مبتنی بر فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکت‌های خرده‌فروشی و همچنین نقش میانجی دوسوتوانی سازمانی به‎مثابۀ قابلیت سازمان در بهره‌برداری و اکتشاف فرصت‌های رشد، در رابطۀ بین یکپارچگی کانال‌های خرده‌فروشی و عملکرد بررسی شده است. داده‌های پژوهش از شرکت‌های خرده‌فروشی زنجیره‌ای شهر رشت به‎دست آمده است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل کلیۀ کارکنان شرکت‌های خرده‌فروشی کلان‌شهر رشت است. از این جامعۀ آماری، 124 نفر از کارکنان به‎روش تصادفی ساده برای نمونۀ آماری انتخاب شدند. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی است؛ اطلاعات آن از طریق پرسشنامه جمع‌آوری و به‎کمک مدل‌سازی معادلات ساختاری تحلیل شدند. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد ابعاد یکپارچگی کانال‌های خرده‌فروشی مبتنی بر فناوری اطلاعات با میانجی‌گری دوسوتوانی سازمانی بر عملکرد تأثیر می‎گذارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The effects of information technology based retail channels integration on retail stores performance: mediating role of organizational Ambidexterity (case study: Rasht stores)
چکیده انگلیسی مقاله Information technology is a critical tool for companies to achieve the competitive advantage and organizational innovation. IT capability provides an appropriate opportunity for retailers to improve their relationships with customers and progress firms' performance. Comes with advances in technology, retail industry by using Information technology has changed its business process from traditional to online channels. This paper, investigates the effects of IT based retail channel integration on retail stores performance, furthermore the mediating role of organizational ambidexterity as organizational capability in exploitation and exploration of growth opportunities has been examined. Research data has been collected from the retailer sales chains in Rasht city. Data was collected through questionnaires and analyzed by structural equation modeling and partial least squares algorithm. Findings show that retail channel integration based on information technology by mediated organizational ambidexterity influence on performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدرحیم رمضانیان | mohammad rahim
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)

یعقوب ممبینی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)

محمود مرادی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_55356_3f8263b19547da99217765cd2ab5bcda.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210218.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات