این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱۷۷-۱۹۴

عنوان فارسی ارائۀ مدل استراتژیک برای توسعۀ بانکداری الکترونیک در بانک‌های تجاری ایران
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش، ارائۀ مدل استراتژیک برای توسعۀ بانکداری الکترونیک در بانک‏های تجاری ایران است. از این ‌رو تلاش شده است ضمن بررسی عوامل محیطی و سازمانی بانک‏های تجاری کشور (ملت، ملی، صادرات، تجارت، پارسیان، سامان، اقتصاد نوین و کارآفرین) در قالب مدل، اثر این عوامل بر توسعۀ بانکداری الکترونیک در بانک‎های تجاری کشور بررسی و تحلیل شود. این مدل به‎کمک مصاحبه و ابزار پرسشنامه، به روش پیمایشی روی نمونۀ آماری 287 نفره، متشکل از مدیران و کارشناسان واحدهای مرتبط به بانکداری الکترونیک در بانک‌های تجاری کشور آزمایش شد. برای تجزیه‎وتحلیل داده‏ها و بررسی روابط بین متغیرها از نرم‌افزار SPSS، LISREL و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش گویای آن است که در بعد عوامل سازمانی؛ مدیریت ارشد و منابع انسانی، در بعد عوامل کلان؛ محیط اجتماعی و فرهنگی و در بعد عوامل محیطی خرد مشتریان و فشار رقابتی بیشترین تأثیر را در توسعۀ بانکداری الکترونیک دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آمادگی بیرونی، آمادگی درونی، بانکداری الکترونیک‌،

عنوان انگلیسی Proposing a strategic model for the development of E-banking in Iranian commercial banks
چکیده انگلیسی مقاله This study aims to propose a strategic model for the development of E-banking in Iranian commercial banks. Hence it tries to study environmental and organizational factors of Iranian commercial banks (Mellat, Melli, Saderat, Tejarat, Parsian, Saman, Eghtesad Novin and Karafarin Bank) in form of a model along with analyzing their impact on the development of E-banking in Iranian commercial banks. This model was then examined in a survey using interview and questionnaire tool on a sample of 287 managers and E-banking experts in Iranian commercial banks. SPSS and LISREL software and Structural equation modeling method was used for data analysis and studying the relation between variables. The result suggests that top management and human resources in organizational factors, social and cultural environment in macro-factors and customers and competitive pressures in micro-environmental factors have the most impact on the development of E-banking.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Bank, E-Banking, External Readiness, Internal Readiness

نویسندگان مقاله مسعود کیماسی |
استادیار مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سارا رمضانی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی بین الملل، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_56471_22418bf50ce710f3ef71d5804f1a580b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210214.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات