این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۵۱۹-۵۴۰

عنوان فارسی تحلیل ابعاد نوآوری باز مبتنی بر توسعۀ فناوری اطلاعات در شرکت‌های دانش‌بنیان‌: تلفیق BSC، FANP و DEMATEL
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی مقالۀ حاضر تحلیل ابعاد نوآوری باز مبتنی بر توسعۀ فناوری اطلاعات در شرکت‏های دانش‌بنیان با استفاده از تلفیق BSC، FANP و DEMATEL است. ابتدا با مروری بر پیشینۀ نوآوری باز و توسعۀ فناوری اطلاعات، ابعاد آن در شرکت‏های دانش‌بنیان شناسایی شد، سپس با بهره‎مندی از نظر 15 نفر متخصص، 14 شاخص نوآوری باز برای آن شرکت‏ها مد نظر قرار گرفت و این ابعاد با توجه به منظرهای چهارگانۀ کارت امتیازی متوازن طبقه‏بندی شدند. در مرحلۀ بعد با استفاده از فرایند تحلیل شبکه‏ای فازی، وزن معیارهای مد نظر به‎دست آمد. در مرحلۀ نهایی با به‌کارگیری تکنیک دیماتل، روابط درونی هر یک از معیارها با استفاده از رویکرد ابرماتریس، سنجش و ارزیابی شد. بر اساس نتایج تحقیق، معیار مشتری با وزن 3/0، مهم‏ترین معیار اصلی مؤثر بر نوآوری باز در شرکت‏های دانش‌بنیان برای توسعۀ فناوری اطلاعات است. معیار یادگیری با وزن 29/0، معیار فرایندهای داخلی با داشتن مجموع وزن 24/0 و در نهایت معیار مالی با مجموع وزن 17/0 در اولویت‏های بعدی قرار گرفتند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analyzing Open Innovation Dimensions Based on Information Technology Development in Knowledge-Based Firms: Integration of BSC, FANP and DEMATEL
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this paper was to analyze open innovation dimensions based on IT development in knowledge-based firms using a combination of BSC, FANP and DEMATEL. Beginning with an overview of the related literature, criteria of open innovation were identified for knowledge-based firms, then, with the benefit of 15 experts, we considered 14 of those criteria. All selected criteria classified according to the four perspectives of the balanced scorecard (BSC) aspects framework. In the next step, criteria weights calculated using fuzzy analytic network process (FANP) technique. Finally, a super matrix developed to measure criteria interrelationships using DEMATEL technique. The results showed that customer criterion with a weight of 0.3, was the most important one influencing the open innovation in knowledge-based firms for the development of information technology. Learning criterion with 0.29, internal process criterion with 0.24 and financial criterion with a total weight of 0.17 were the next priorities.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ANP, BSC, DEMATEL, Open innovation

نویسندگان مقاله غلامرضا جمالی |
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_57370_4c2ce3678b59cef9d210db460c3d43ad.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210189.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات