|
مدیریت در دانشگاه اسلامی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۳۳۱-۳۴۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر مؤلفه های رهبری معنوی بر قابلیت یادگیری سازمانی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: این مقاله تلاش می کند تا تأثیر رهبری معنوی بر قابلیت یادگیری سازمانی در پژوهشگاه حوزه ودانشگاه موردبررسی قرار دهد. روش: روش مقاله پیمایشی(survey) می باشد. یافته ها: بر این اساس، یافته های تحقیق نشان داد که بین مؤلفه های رهبری معنوی و قابلیت یادگیری سازمانی ارتباطی معنادار وجود دارد. هم چنین، از میان مؤلفههای رهبری معنوی، چشمانداز بیشترین تأثیر را بر قابلیت یادگیری سازمانی دارد و عشق به نوعدوستی نیز از این نظر در آخرین مرتبه قرار دارد. نتیجه گیری: بر اساس یافته های تحقیق، رهبری معنوی برای سازمانهای امروز از اهمیت شایانی برخودار است و رهبران معنوی با اقداماتی نظیر: خلق چشم انداز مشترک برای کارکنان، و همچنین، تلاش برای استقرار فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش های انسانی میتوانند به خلق و تقویت فضای یادگیری در سازمان کمک کرده، از این طریق به پویایی سازمان در فضای رقابتی امروز یاری رسانند |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رهبری معنوی،قابلیت یادگیری سازمانی،پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، |
|
عنوان انگلیسی |
Effects of the Components of Spiritual Leadership on Organizational Learning Capabilities in Houzeh & University Research Institute |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حسن زارعی متین | zarei matin
سحر نیکمرام |
مریم احمدی |
فایزه حیدری |
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|