|
مدیریت در دانشگاه اسلامی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۲۵۱-۲۷۲
|
|
|
عنوان فارسی |
تدوین الگوی شایستگیهای محوری مدیران فرهنگی - اجتماعی دانشگاهها در ایران اسلامی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف :هدف این پژوهش ارائه مدل شایستگیهای محوری مدیران فرهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی در ایران اسلامی است. طبق نظریه منبع محور، منابع داخلی سازمان ریشه مزیت رقابتی بوده و تجزیه و تحلیل محیط خارجی برای کشف فرصتها و تهد یدها، به تنهایی نمیتواند موجب برتری رقابتی سازمان شود. طبق این نگاه، منابع و قابلیتهای داخلی سازمان مبنای مطمئن تری برای تدوین برنامه های راهبردی سازمان هستند. هنگامی می توان راهبردهای مبتنی بر منابع ر ا تدوین کرد که درک کاملی از «شایستگی های محوری» سازمان وجود داشته باشد. روش: تحقیق حاضر به صورت مطالعه موردی بر روی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی انجام گرفته، و جامعه آماری آ ن مدیران ارشد فرهنگی و خبرگان آموزش عالی است. دادههای تحقیق پس از استخراج مدل تحقیق در خصوص شایستگیهای مدیران فرهنگی دانشگاههای کشور از مبانی نظری و نیز برنامه راهبردی معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شدند. یافتهها : یافتههای تحقیق نشانگر این است که قابلیت مبتنی بر برنامه راهبردی و شایستگیهای مبتنی بر نظر خبرگان، نزدیکی زیادی با یکدیگر دارند.نتیجه گیری: شایستگیهای محوری را از هر دو مسیر پژوهش میتوان در هفت مقوله اصلی: خویشتنشناسی، هوشیاری، کارآفرینی فرهنگی، ارتباطات، مدیریت اجرایی، رهبری و ارزشهای اسلامی حول مقوله دانشگاه تمدنساز مدنظر معاونت فرهنگی وزارت علوم خلاصه و تلفیق نمود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Developing a Core Competency Model for Cultural &Social Managers in Iran Universities |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
احسان چیت ساز |
محمدمهدی ذوالفقارزاد | mohammad mehdi ذوالفقارزاد
سعید غیاثی ندوشن | ghiasi nodooshan
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|