|
مدیریت در دانشگاه اسلامی، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۴۷-۷۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر انواع رسانه بر دینداری دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف:هدف این پژوهش سنجش تأثیر رسانه بر نگرش به دین و انواع دینداری بوده است. تصور میشود تغییر نگرش به دین، به دنبال تغییراتی که حضور رسانههای جهانی و محلی به آن دامن میزنند، در کوتاهمدت و درازمدت منجر به تغییراتی در انواع دینداری دانشجویان در جامعه معاصر ایران خواهد شد. اما با وجود رشد فزاینده فرایند رسانهای شدن در جامعه ایران، هنوز عوامل مختلف دیگر نیز بر نگرش به دین و انواع دینداری نقش قابلتوجه و غیر قابل اغماضی دارند. لذا به نقش متغیّرهای دیگر و فرایندی که در آن رسانهها به شکلگیری انواع دینداری کمک میرسانند نیز توجه شده است. روش:در این پژوهش در بخش مطالعۀ اکتشافی، انواع دینداری موجود در میان دانشجویان، شناسایی و عوامل مؤثر بر دینداری دانشجویان مشخص شدهاند. سپس از طریق روش تحلیل مسیر، اثرات مستقیم و غیر مستقیم مجموعه عوامل مؤثر بر انواع دینداری مشخص شده است. یافتهها و نتیجهگیری:هر چند انواع رسانهها بر انواع دینداری اثرگذارند، اما عوامل اثرگذارتری از رسانهها از جمله نهاد آموزش و خانواده وجود دارند که شکلگیری انواع دینداری دانشجویان را تبیین میکنند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
دینداری، دانشجویان، رسانهها، اینترنت، نهاد آموزش، خانواده، |
|
عنوان انگلیسی |
Effect of Different Media on University Student's Faithfulness all Over the Country |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
یونس نوربخش |
محمد مهدی مولایی | mohammad mehdi
حامد طالبیان |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://miu.nahad.ir/article_33_c20815b980d8d3699b47d2c592f9d0f5.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1077/article-1077-209029.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|