مدیریت در دانشگاه اسلامی، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۴۷-۷۰

عنوان فارسی تأثیر انواع رسانه‏ بر دینداری دانشجویان دانشگاه‏های سراسر کشور
چکیده فارسی مقاله هدف:هدف این پژوهش سنجش تأثیر رسانه بر نگرش به دین و انواع دینداری بوده است. تصور می‏شود تغییر نگرش به دین، به دنبال تغییراتی که حضور رسانه‌های جهانی و محلی به آن دامن می‌زنند، در کوتاه‏مدت و درازمدت منجر به تغییراتی در انواع دینداری دانشجویان در جامعه معاصر ایران خواهد شد. اما با وجود رشد فزاینده فرایند رسانه‌ای شدن در جامعه ایران، هنوز عوامل مختلف دیگر نیز بر نگرش به دین و انواع دینداری نقش قابل‏توجه و غیر قابل اغماضی دارند. لذا به نقش متغیّر‌های دیگر و فرایندی که در آن رسانه‌ها به شکل‌گیری انواع دینداری کمک می‌رسانند نیز توجه شده است. ‌روش:در این پژوهش در بخش مطالعۀ اکتشافی، انواع دینداری موجود در میان دانشجویان، شناسایی و عوامل مؤثر بر دینداری دانشجویان مشخص شده‏اند. سپس از طریق روش تحلیل مسیر، اثرات مستقیم و غیر مستقیم مجموعه عوامل مؤثر بر انواع دینداری مشخص شده است. یافته‏ها و ‌نتیجه‏گیری:هر چند انواع رسانه‏ها بر انواع دینداری اثرگذارند، اما عوامل اثرگذارتری از رسانه‏ها از جمله نهاد آموزش و خانواده وجود دارند که شکل‎گیری انواع دینداری دانشجویان را تبیین می‏کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دینداری، دانشجویان، رسانه‏ها، اینترنت، نهاد آموزش، خانواده،

عنوان انگلیسی Effect of Different Media on University Student's Faithfulness all Over the Country
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله یونس نوربخش |


محمد مهدی مولایی | mohammad mehdi


حامد طالبیان |



نشانی اینترنتی http://miu.nahad.ir/article_33_c20815b980d8d3699b47d2c592f9d0f5.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1077/article-1077-209029.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات