|
مدیریت در دانشگاه اسلامی، جلد ۲، شماره ۶، صفحات ۳۵۱-۳۷۶
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی و اولویتبندی قابلیتهای چابکی در دانشگاه اسلامی (مطالعه موردی در دانشگاههای تهران) |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: تحقیق حاضر با هدف بررسی و اولویتبندی قابلیتهای چابکی مورد نیاز در دانشگاه اسلامی صورت گرفته است. روش: جامعۀ آماری این پژوهش، مدیران دانشگاههای تهران بودند که به روش تصادفی، حجم نمونهای به تعداد 196 نفر انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه بوده و از آزمون دو جملهای، تحلیل عاملی و رگرسیون تحلیل مسیر استفاده شده است. یافتهها: 10 قابلیت در قالب یک الگوی رگرسیون تحلیل مسیر (معادله ساختاری) به صورت مستقیم و غیر مستقیم تعاملی بر متغیّر مذکور مؤثرند و بیشترین اثرگذاری مربوط به قابلیت (عامل) «رهبری بصیر» بوده و قابلیتهای «ارزشها و فرهنگ سازمانی قوی، شایستگیهای اساسی، نوآوری، کیفیت بالا، پاسخگویی، انعطافپذیری، سرعت، یکپارچگی و رهبری هزینه»، به ترتیب در درجات بعدی اولویت قرار دارند. نتیجه گیری: اولویتبندی صورتگرفته نشان میدهد که ابعاد نرم و فرهنگی قابلیتها در مقایسه با ابعاد سخت قابلیتها، از اهمیت بیشتری در چابکی دانشگاه اسلامی برخوردارند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
چابکی سازمانی،دانشگاه اسلامی،رهبری بصیر،قابلیتهای چابکی، |
|
عنوان انگلیسی |
Recognizing & Prioritizing the Agility Potentials in Islamic University (Case Study: Tehran Universities) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
احمد ودادی |
مرتضی امامی کوشا | emami koosha
ندا کوشان |
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|