مدیریت در دانشگاه اسلامی، جلد ۲، شماره ۶، صفحات ۳۵۱-۳۷۶

عنوان فارسی شناسایی و اولویت‌بندی قابلیت‌های چابکی در دانشگاه اسلامی (مطالعه موردی در دانشگاه‌های تهران)
چکیده فارسی مقاله هدف: تحقیق حاضر با هدف بررسی و اولویت‌بندی قابلیتهای چابکی مورد نیاز در دانشگاه اسلامی ‌صورت گرفته است. روش: جامعۀ آماری این پژوهش، مدیران دانشگاههای تهران بودند که به روش تصادفی، حجم نمونه‌ای به تعداد 196 نفر انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه بوده و از آزمون دو جمله‌ای، تحلیل عاملی و رگرسیون تحلیل مسیر استفاده شده است. یافته‌ها: 10 قابلیت در قالب یک الگوی رگرسیون تحلیل مسیر (معادله ساختاری) به صورت مستقیم و غیر مستقیم تعاملی بر متغیّر مذکور مؤثرند و بیشترین اثرگذاری مربوط به قابلیت (عامل) «رهبری بصیر» بوده و قابلیتهای «ارزشها و فرهنگ سازمانی قوی، شایستگی‌های اساسی، نوآوری، کیفیت بالا، پاسخگویی، انعطاف‌پذیری، سرعت، یکپارچگی و رهبری هزینه»، به ترتیب در درجات بعدی اولویت قرار دارند. نتیجه گیری: اولویت‌بندی صورت‌گرفته نشان می‌دهد که ابعاد نرم و فرهنگی قابلیتها در مقایسه با ابعاد سخت قابلیتها، از اهمیت بیشتری در چابکی دانشگاه اسلامی برخوردارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله چابکی سازمانی،دانشگاه اسلامی،رهبری بصیر،قابلیت‌های چابکی،

عنوان انگلیسی Recognizing & Prioritizing the Agility Potentials in Islamic University (Case Study: Tehran Universities)
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد ودادی |


مرتضی امامی کوشا | emami koosha


ندا کوشان |



نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات