مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۲، شماره ۷، صفحات ۱۹-۲۸

عنوان فارسی بررسی بازاریابی تحت وب (مدیریت ارتباط با مشتری) باشگاه‌های فوتبال ایران
چکیده فارسی مقاله خدمات دهی در حوزه ورزش زمانی می‌توانند بهره‌وری بالایی داشته باشند که ارائه خدمات آنان ضمن انطباق با نیازهای مشتریان، از بهره‌وری سازمانی مناسبی نیز برخوردار باشد. مدیریت ارتباط با مشتری همان تعامل با هواداران برای کسب مزیت رقابتی است و باشگاه‌ها از طریق وب‌سایت های خود می‌توانند به این امر اقدام ‌کنند. براین اساس، این پژوهش با هدف بررسی بازاریابی تحت وب (مدیریت ارتباط با مشتری) انجام گرفت و جامعه آماری پژوهش را کلیه وب‌سایت‌ باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران (تراکتور سازی، استقلال، فولاد، سپاهان، نفت تهران، صبای قم، سایپا، پرسپولیس، پدیده مشهد، پیکان تهران، راه آهن، استقلال خوزستان، ذوب آهن، گسترش فولاد، نفت سپاهان و ملوان) تشکیل می داد. پژوهش از حیث روش کیفی و از منظر اجرا کاربردی بود. به منظور جمع آوری اطلاعات از چک لیست استاندارد بازاریابی تحت وب کریمادیس استفاده شد. یافته‌های تحقیق بیانگر آن بود که باشگاه‌های فوتبال ایران تا حدودی به ویژگی اطلاعاتی پرداخته‌اند، اما در تمام ویژگی‌های فروش، ترویجی، ارتباطی و جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت مناسبی برخوردار نسیتند. بنابراین با توجه به نتایج تحقیق حاضر باشگاه‌های فوتبال ایران نیازمند بازنگری اساسی و گسترده‌ای در به روز رسانی ساختاری وب سایت‌های خود جهت تقویت کسب مزیت رقابتی نیاز دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی، مشتری، ارتباطات، مدیریت، فوتبال،

عنوان انگلیسی Evaluation of web marketing (Customer Relationship Management) Iranian football clubs
چکیده انگلیسی مقاله Management in sport services centers can obtain high efficiency, which attract more audience participation. Customer Relationship Management (CRM) is the interaction with fans for gain competitive advantage and clubs can using through their websites. Accordingly, this study with the aim of evaluate web marketing (customer relationship management) Iranian football club was done. This research was conducted as a qualitative method and applied perspective. In order to collect information used standard checklist Kriemadis Marketing and the findings reveal that website of Iranian football club have some information features, but in all features of sales, promotion, communication and information gathering aren't good condition. Thus, according to the research Iranian football clubs require to wide and major review in structural and update their own websites for gain competitive advantage.Thus, according to the research Iranian football clubs require to wide and major review in structural and update their own websites for gain competitive advantage.Keywords: Marketing, Customer, Relationship, Management, Football
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Marketing, Customer, Relationship, Management, Football

نویسندگان مقاله محمدابراهیم رزاقی | mohammad ebrahim
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

قاسم مهرابی |
دانشجوی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مجید جلالی فراهانی | jalali farahani
استاد دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1668_289.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208106.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات