این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 7 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۹، شماره ۳۱، صفحات ۲۳۱-۲۵۰
عنوان فارسی
سنجش تأثیر شاخصهای روانی و عملکردی بر تمایل دانشجویان به استفاده از شبکههای اجتماعی
چکیده فارسی مقاله
چکیده این واقعیت که کاربران و به ویژه جوانان هر روز وقت بیشتری را در فضای مجازی میگذرانند، اهمیت بررسی عوامل مؤثر بر گرایش به شبکههای اجتماعی را نشان میدهد. هدف: پژوهش حاضر با هدف سنجش تأثیر شاخصهای روانی و عملکردی دانشجویان بر تمایل آنان به استفاده از شبکههای اجتماعی و ارائۀ راهکار برای ارتقای فرهنگ استفاده از این شبکهها انجام شده است. روش: این پژوهش از این لحاظ که نتایج آن میتواند مورد استفاده قرار بگیرد،کاربردی و از لحاظ روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری تحقیق، دانشجویان دانشگاه پیام نور خوی با2800 دانشجو و ابزار سنجش دادهها، دو پرسشنامۀ استاندارد «میزان استفاده از شبکههای مجازی» و «شاخصهای عوامل روانی و عملکردی» است. برای پردازش و تحلیل دادهها از نرمافزارهای اس.پی.اس.اس. پی.ال.اس استفاده شده است. یافتهها: نتایج تحقیق، تأثیر سه شاخص را بر تمایل دانشجویان به شبکههای اجتماعی تأیید کرد. نتیجهگیری: از بین شاخصهای عملکردی، دو شاخص «ارزش» و «اعتماد» و از بین شاخصهای روانی، شاخص «منافع و باورهای مشترک» بر میزان استفادۀ دانشجویان از شبکههای اجتماعی تأثیر معناداری دارد؛ ولی تأثیر سایر شاخصها معنادار نبود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Assessing the Impact of Psychological and Functional Indicators on Students' Willingness to Use Social Networks
چکیده انگلیسی مقاله
The fact that users, and especially young people, spend more time each day in cyberspace, highlights the importance of examining the factors that affect the tendency of users to social networks. Objectives: Regarding the importance of this issue, the purpose of this study is to measure the impact of psychological indicators and functional on students' willingness to use social networks and providing a solution to promote the culture of using these networks. Method: This research is applied in the sense that its expected results can be used in practice, and is descriptive-survey in terms of its method.The statistical population of the study was students of Payame Noor University in Khoy with 2,800 students and data gathering tool, two standard questionnaires "the use of virtual networks" and the standard questionnaire of psychological indicators and functional. SPSS and Smart PLS software were used for data processing and analysis. Results and Conclusion: Research findings confirmed the impact of three indicators on students' willingness to social networking, The results of the research show that, two indicators "value" and "trust" and Among the psychological indicators, the index of "shared interests and beliefs" have a significant effect on the student's use of social networks, however, the impact of other indicators was not significant.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا فروتنی |
دکتری تخصصی مدیریت دولتی. استادیارگروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه پیام نور. ایران
عطیه بحرانی |
دکتری تخصصی مدیریت دولتی. استادیارگروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه پیام نور. ایران.
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_668_e3c208a6cce14ff47a0febd4769894a1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-2047712.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات