این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۶۹۵-۷۲۷

عنوان فارسی بررسی رابطۀ هوش هیجانی و انجام فریضۀ نماز در بین دانشجویان شهرستان بافت
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف این پژوهش، بررسی رابطۀ میان هوش هیجانی و انجام فریضۀ نماز در بین دانشجویان شهرستان بافت است. روش: روش پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش حاضر، کلیۀ دانشجویان دانشگاههای شهر بافت، در مقطع کاردانی و کارشناسی به تعداد 5050 نفر در نیمسال اول سال تحصیلی 1390ـ1389 می‌باشند که نمونۀ مورد نظر با استفاده از فرمول کوکران، 357 نفر است. در پژوهش حاضر، از رگرسیون چند متغیّره با روش backward استفاده شده است. یافته‌ها: ضریب همبستگی پیرسون بین متغیّرهای هوش هیجانی، «درک عواطف، کنترل عواطف، مهارت اجتماعی و خوش‌بینی» با متغیّر انجام فریضۀ نماز، به ترتیب برابر 243/0، 227/0، 075/0، 181/0 و 213/0 و با p- (مقدار معناداری)، به ترتیب برابر 000/0، 000/0، 157/0، 001/0 و 000/0 است. در نتیجه بین متغیّرهای «درک عواطف، مهارت اجتماعی و خوش‌بینی»، با متغیّر انجام فریضۀ نماز، رابطۀ معنادار و مثبت وجود دارد. نتیجه‌گیری: تربیت عاطفی و تقویت هوش هیجانی می‌تواند بر پایبندی انسان مسلمان به نماز نقش ایفا کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوش هیجانی،انجام فریضۀ نماز،دانشجویان،

عنوان انگلیسی Relation Between Emotional Intelligence of Students (in Baft City) and Performing the Rituals Prayer
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید رضا موسوی | seyed reza


حمید مرتضوی |



نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات