این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 6 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۵۷۳-۶۰۲
عنوان فارسی
مطالعۀ کیفی و ارائۀ الگوی خودباوری ملی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور
چکیده فارسی مقاله
دستیابی به اهداف و چشماندازهای گروههای اجتماعی بزرگ، مانند ملتها، جز در پرتو برانگیختگی عزم جمعی و خودباوری ملی ممکن نیست. مقالۀ حاضر تلاش میکند مفهوم خودباوری ملی را در نظام آموزش عالی کشور بررسی کند. هدف: هدف از این پژوهش، یافتن عوامل مؤثر بر خودباوری ملی در نظام دانشگاهی کشور است.روش: روش مورد استفاده در این تحقیق، روش پژوهش کیفی است؛ برای گردآوری اطلاعات از ابزار مصاحبه و برای تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از روش تحلیل تِم استفاده شده است. یافتهها: یافته های حاصل از 25 مصاحبۀ انجام گرفته با 13 عضو هیات علمی و 12 دانشجوی تحصیلات تکمیلی، نشاندهندۀ 9 تِم اصلی است که بر خودباوری ملی مؤثرند و عبارتند از: تجارب پیشین، اعتماد به توانایی و برنامههای سیاستگذاران، نهادی شدن چشمانداز، مقایسه با رقبا، جمعگرایی درونگروهی و جمعگرایی نهادی، مشارکت دانشگاه در امور جامعه، انگیزههای مادی در آموزش عالی، استقلال دانشگاهی و هویت دانشگاهی. نتیجهگیری: نتایج تحقیق نشاندهندۀ آن است که منابع شکلگیری و عوامل مؤثر بر خودباوری در سطوح جمعی، مشابه سطح فردی نیستند. از این رو، خودباوری در سطح آموزش عالی و نظامهای دانشگاهی، متفاوت از مفهوم خودباوری در سطوح فردی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Qualitative Research and Model of National Self-Esteem in Universities and Higher Education Centers
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمزه خواستار |
آرین قلی پور |
علی اصغر پور عزت | ali asghar
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات