این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۳، شماره ۹، صفحات ۷۰۵-۷۳۵

عنوان فارسی بررسی میزان رعایت اخلاق تدریس در بین اساتید دانشگاه تهران و مؤسسه امام خمینی(ره)از نگاه فراگیران
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف این تحقیق، شناسایی میزان رعایت اخلاق حرفه‌ای تدریس در بین اساتید دانشگاه تهران و مؤسسۀ امام خمینی قم از دیدگاه فراگیران این دو مرکز بود. روش: پس از انجام مطالعات کتابخانه‌ای با محوریت مباحث و رویکردهای اسلامی و با تأکید بر نظرات شهید ثانی، پرسشنامۀ محقق‌ساخته‌ای طراحی شد که به روش نمونه‌گیری در دسترس توسط 400 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران و 108 نفر از فراگیران مؤسسۀ امام خمینی قم تکمیل شد. یافته‌ها: یافته‌های تحقیق نشان از برتری میزان رعایت اخلاق تدریس در بین اساتید مؤسسۀ امام خمینی نسبت به دانشگاه تهران و همچنین عدم تفاوت در میزان رعایت اخلاق تدریس در بین اساتید دانشکده‌های فنی مهندسی و علوم انسانی تهران و عدم اختلاف نظر دانشجویان دانشگاه تهران در خصوص میزان رعایت اخلاق تدریس توسط اساتید دانشگاه تهران داشت. نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد طلبه و روحانی بودن تمامی فراگیران و اساتید مؤسسه امام خمینی(ره) و داشتن صبغۀ مذهبی قوی‌تر و همچنین برگزاری کلاسهای اخلاق و اخلاق تدریس در مؤسسۀ امام خمینی(ره) منجر به برتری این مؤسسه در اهتمام به مسئلۀ اخلاق تدریس توسط اساتید آن شده است. از این رو، اضافه شدن دروس اخلاق تدریس و مشابه آن برای دانشجویان دکتری می‌تواند در این امر مفید باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اخلاق،اخلاق تدریس،دانشگاه تهران،مؤسسۀ امام خمینی(ره)،

عنوان انگلیسی Regarding Professional Ethics Among Professors at Tehran University and Imam Khomeini Institute from Learners Point of View
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هادی مصدق |


راضیه بیرونی کاشانی | bironi kashani


جواد پور کریمی |


بیژن عبداللهی |



نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات