این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۴، شماره ۱۲، صفحات ۴۳۵-۴۵۰

عنوان فارسی بررسی اثربخشی آموزش تفکیک خویشتن بر احساس غربت در دانشجویان دختر
چکیده فارسی مقاله هدف:احساس غربت می‌تواند زمینه‌ساز احتمال بروز اضطراب، افسردگی، مصرف مواد و الکل و حتی خودکشی باشد. و هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش تفکیک خویشتن بر احساس غربت در دانشجویان دختر بود. روش: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بوده و در آن از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ دختران کارشناسی ورودی سال 91 به دانشگاه علامه طباطبایی بود که از طریق نمونه گیری خوشه­ای دو دانشکده به تصادف انتخاب و از طریق اطلاعیه و انجام غربالگری 20 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل 10 نفره گمارده شدند. گروه­های آزمایش به مدت 8 جلسه 5/1 ساعته به صورت یک­بار در هفته تحت آموزش قرار گرفتند. در این تحقیق از پرسشنامۀ احساس غربت استفاده شد. یافته­ها: نتایج این پژوهش با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش تفکیک خویشتن بر احساس غربت تأثیر معنی داری داشته است(p< 0/05). نتیجه گیری: با توجّه به نتایج بدست آمده می­توان گفت که آموزش خودمتمایزسازی موجب کاهش احساس غربت می شود؛ بنابراین می­توان روش بکار گرفته شده در پژوهش حاضر را روش مناسبی جهت مداخلات روانی- تربیتی و مشاوره­ای در دانشجویان دختر قلمداد نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تفکیک خویشتن، احساس غربت، دختران،

عنوان انگلیسی Analyzing the Effectiveness of Teaching the Separation Thesis of Self on University Girl Students, Homesickness
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تفکیک خویشتن,احساس غربت,دختران

نویسندگان مقاله حسین امیری طلب |


احمد اعتمادی |


حسین سلیمی |



نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_6_035c2f22a449a37259d926194248ade6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-202740.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات