این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 5 مهر 1404
فرهنگ در دانشگاه اسلامی
، جلد ۴، شماره ۱۳، صفحات ۶۰۵-۶۲۰
عنوان فارسی
نقش دینداری در پیشبینی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان دانشجویان
چکیده فارسی مقاله
هدف: در پژوهش حاضر نقش ابعاد دینداری در پیشبینی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت. روش: شرکتکنندگان پژوهش شامل 183 نفر از دانشجویان مرکز علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی بودند که به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند و توسط مقیاسهای دینداری و خودتنظیمی شناختی هیجان مورد ارزیابی قرار گرفتند. پایایی پرسشنامهها به روش آلفای کرنباخ و روایی آنها به شیوۀ تحلیل عوامل تعیین شد. نتایج، بیانگر روایی و پایایی مطلوب پرسشنامهها بود. برای بررسی نقش دینداری در پیشبینی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان دانشجویان، از روش آماری رگرسیون چندگانه به شیوۀ همزمان استفاده شد. یافتهها:یافتههای حاصل از رگرسیون چندگانه نشان داد که ابعاد اعتقادی و مناسکی دینداری به صورت مثبت راهبردهای مثبت تنظیم شناختی هیجان را پیشبینی میکند و ابعاد اعتقادی و پیامدی دینداری به صورت منفی و بعد عاطفی دینداری به صورت مثبت راهبردهای منفی تنظیم شناختی هیجان را پیشبینی میکند. نتیجهگیری: همان طور که نتایج این تحقیق نشان داد، دینداری میتواند راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و به تبع آن تأمین بهداشت روانی را در پی داشته باشد. این مسئله باید در برنامههای پیشگیری و درمان مدّ نظر قرار گرفته، بر اساس آن برنامهریزی شود
کلیدواژههای فارسی مقاله
دینداری، تنظیم شناختی هیجان، دانشجویان،
عنوان انگلیسی
The Role of Faithfulness in Predicting the Strategies of Student Excitement Cognition Order
چکیده انگلیسی مقاله
Objectives: The present study aims at analyzing the role of faithfulness in predicting the strategies of student excitement cognition order. Method: The method of the research is cluster sampling validity and reliability of the research is determined through cronbach, s alpha questionnaire. In order to analyze the role of faithfulness among university students multivariate regression statistical method is applied at the same time. Results: The results of the multivariate regression research indicate the ideal validity and reliability of questionnaire and shows the belief aspect of faithfulness positively predicts the positive strategies of excitement cognition order and belief aspect of faithfulness ( negatively ) and emotional aspect of faithfulness (positively) predict the negative strategies of excitement cognition order. Conclusion: The authors of the paper conclude faithfulness will result in excitement cognition order and mental health as a consequence.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمیده محمدی |
دانشجوی دکترای روان شناسی تربیتی دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
محمد مزیدی |
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://ciu.nahad.ir/article_90_f0b20935048264c5345860b50617d760.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-202733.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات